بازار خودرو پلیسی شد

09:51 - 1400/01/18
پس از ارز و سکه، بازار خودرو نیز به‌نوعی تحت نظارت شدید قرار گرفت. گفته می‌شود در روزهای اخیر، سطح نظارت‌ها از سوی نهادهای مختلف در این بازار افزایش یافت و حتی بگیر و ببندهایی نیز رخ داده است.

دنیای اقتصاد: آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در چند روز گذشته، برخی مراکز خرید و فروش خودرو پلمب شده‌اند. گویا این مراکز اقدام به درج آگهی خرید و فروش خودرو با قیمت‌هایی نامتعارف (به‌زعم سازمان تعزیرات)، کرده و در نتیجه حکم به پلمب آن‌ها داده شده است.

دامنه بگیر و ببندها در بازار خودرو البته به نمایندگی‌های رسمی فروش خودرو نیز سرایت کرده، تا جایی که ماموران تعزیرات و بازرسان خودروسازان، با حضور در نمایندگی‌ها خرید و فروش آنها را زیر نظر گرفته‌اند.

به گفته برخی نمایندگی‌ها، ماموران و بازرسان خواستار فروش محصولات موجود در نمایندگی به قیمت کارخانه شده‌اند. این اقدام‌ها در شرایطی انجام شده که تجربه پلیسی شدن بازارهای ارز و سکه به‌وضوح نشان می‌دهد با بگیر و ببند و الزام به فروش با قیمت‌های دستوری، مشکل کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها حل نشده و حتی وخیم تر نیز خواهد شد.

هرچه هست، قیمت خودروهای داخلی و خارجی در یکی دو هفته گذشته با نوسان همراه بوده و این موضوع نشان می‌دهد آشفتگی همچنان میهمان این بازار است.