بازار ارز در انتظار گزارش‌های اقتصادی آلمان و آمریکا

کاهش شتاب رشد دلار

08:20 - 1400/01/18
روند صعودی شاخص دلار صبح امروز با شتاب کمتری از روز گذشته ادامه یافت و این نماگر توانست در سطوح بالاتر از 95 واحد تثبیت شود. در این میان گزارش‌های اقتصادی مهمی در ساعت‌های پیش‌رو قرار است به بازارها مخابره شود و احتمال نوسان شاخص دلار با توجه به نتایج این گزارش‌ها دور از ذهن نیست.
کاهش شتاب رشد دلار

پس از صعود ملموس ارزش ین در برابر دلار در دو روز گذشته، امروز جو حاکم بر معاملات این جفت ارز آرام شده است. بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین اصلی ترین دلیل حرکت سرمایه‌گذاران به سوی ین در روزهای گذشته بوده است.

در این میان کماکان یورو و پوند روندی متزلزلی را در برابر دلار آمریکا تجربه می کنند اما از شتاب افت ارزش این ارزهای در برابر دلار کاسته شده است. تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین  نرخ بازده اسناد خزانه آمریکا را صبح امروز در مسیر صعودی قرار داده و همین امر نیز از دلار در برابر ارزهای اروپایی به ویژه یورو حمایت کرده است. از دیگر دلایل تزلزل یورو سخنان روز گذشته رئیس بانک مرکزی اروپا بود. ماریو دراگی در سخنان خود از رویکرد صبورانه بانک مرکزی اروپا در زمینه تغییر سیاست های پولی سخن به میان آورد.

امروز قرار است گزارش شاخص قیمت تولید کننده آلمان منتشر شود. همچنین گزارش تعداد فروش خانه‌های غیر نوساز آمریکا به بازارها مخابره خواهد شد. در عین حال رئیس بانک مرکزی آمریکا امروز سخنرانی خواهد داشت.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی 0/1 درصدی به 95/1 واحد رسیده است.