قرارداد مرکز تست خودرو اسپانیا در تهران

07:56 - 1400/01/18
در حالی شرکت‌های اروپایی به دلیل ترس از تحریم‌های ثانوی ایالات متحده آمریکا انگیزه‌‌شان را برای ماندن در ایران از دست دادند که بزرگترین مرکز تست خودرو اسپانیا (IDIADA) با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرارداد همکاری امضا کرد.

به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، اشکان گلپایگانی؛ مدیرعامل این شرکت با اعلام امضای این قرارداد در تهران اظهار کرد: مذاکرهها با پشتیبانی و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور توسعه دانش براساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا برای تایید نوع خودرو صورت گرفت.

برپایه این قرارداد، دو طرف با نظارت و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران در مرحله نخست، دوره‌های آموزشی مرتبط با آخرین استانداردها و مقررات خودرویی اروپا را برای شرکت‌های عرضه کننده خودرو و سایر نهادهای مرتبط برگزار خواهند کرد.

مطابق این قرارداد دو شرکت توافق کردند در خصوص انجام تست‌های ایمنی و عملکردی، انجام فعالیت‌‌های بازرسی بر کیفیت کالاها در داخل و خارج کشور، تایید نوع و تطابق تولید خودروها همکاری کنند. همچنین در چارچوب این قرارداد امکان صدور گواهینامه E-MARK برای خودروهایی که در مرکز تست ISQI آزمون می شوند وجود خواهد داشت.