آرامش پیش از توفان در بازار ارز

07:37 - 1400/01/18
با آغاز معاملات بازار ارز در هفته ای که میزبان رویدادهای بسیار مهمی همچون دیدار سران آمریکا و کره شمالی و همچنین برگزاری نشست بانک های مرکزی اروپا و آمریکا خواهد بود، شاخص دلار روندی نسبتا با ثبات را در پیش گرفته است.
آرامش پیش از توفان در بازار ارز

این هفته رویدادهای بسیار مهمی پیش روی بازار ارز قرار دارد به گونه ای که فردا قرار است نشست روسای جمهور آمریکا و کره شمالی در سنگاپور برگزار شود و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته نیز سران بانک های مرکزی آمریکا و اروپا تشکیل جلسه خواهند داد. بدین ترتیب سرمایه گذاران در بازار ارز احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند و همین امر نیز نوسان ارزش ارزهای مطرح جهان در برابر یکدیگر را کمی محدود کرده است. انتظار می رود در اداکه هفته تلاطلم قابل توجهی را در بازار ارز با توجه به رویدادهای پیش رو شاهد باشیم.

در این میان با افزایش احتمال موضع گیری رسمی بانک مرکزی اروپا در زمینه عقب‌نشینی از برنامه خرید اوراق خود، یورو کماکان در برابر دلار وضعیتی رو به رشد را تجربه می کند. در مقابل با افت ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا، تاثیر رشد یورو بر شاخص دلار تقریبا خنثی شده است.  موضع گیری های تند روسای جمهور آمریکا و کانادا در پایان نشست سران 7 کشور صنعتی  و تاکید ترامپ بر تداوم اجرای تعرفه وارداتی بر کالاهای کانادایی از جمله دلایل تضعیف دلار کانادا به حساب می آید.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی مختصر به 93/5 واحد رسیده است.