رایزنی پتروشیمی‌ ایران با سوییسی‌ها

06:59 - 1400/01/18
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران کازاله سوییس زمینه‌های گسترش همکاری‌های مشترک را بررسی کردند.

رضا نوروززاده دردیدار با مدیران ارشد کازاله درباره فعالیت‌های این شرکت در زمینه دانش فنی و نیز لایسنس‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایران مذاکره و رایزنی کرد. در این دیدار مقرر شد کازاله فهرست پیشنهادهای خود در زمینه لایسنس‌های جدید که از نظر فنی و اقتصادی برای طرح‌های پتروشیمی ایران مناسب است، ارایه دهد.

همچنین از کازاله درخواست شد همچون گذشته خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی طرح‌هایی که از لایسنس و همچنین خدمات فنی و مهندسی کازاله استفاده می‌کنند را با جدیت ادامه دهد.

با توجه به این که کازاله در شرایط خاص همکاری‌های مطلوب با شرکت‌های ایرانی است از این شرکت درخواست شد همکاری‌ها در زمینه دانش فنی و انتقال تکنولوژی ادامه یابد.

 کازاله سوییس تماما خصوصی بوده و متعلق به هلدینگ کازاله است که دفتر مرکزی آن در شهر لوگانو سوییس واقع شده است. هدف از تاسیس این شرکت، توسعه تکنولوژی فرآیند آمونیاک بود. در حال حاضر کازاله صاحب لیسانس آمونیاک، اوره، ملامین، متانول و کودهای ازته و نیتریته است. شرکت یاده شده ضمن ارائه تکنولوژی فوق در زمینه ارایه خدمات فنی، انجام مهندسی پایه و امکان سنجی پروژه‌ها فعال است.

 بنا به اعلام مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کازاله در سال‌های اخیر و با وجود تحریم‌ها علیه کشورمان، به عنوان لایسنسور واحدهای آمونیاک در ایران با شرکت‌های پتروشیمی همکاری دارد که از جمله می‌توان به ارایه دانش فنی واحدهای آمونیاک طرح‌های استانی گلستان، لردگان و زنجان و همچنین همکاری با بخش خصوصی اشاره کرد.