اتوتک در ایران می‌ماند؟

06:50 - 1400/01/18
اتوتک در پی تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده توافق هسته‌ای اعلام کرده هیچ تصمیمی برای ترک ایران اتخاذ نکرده است. اتوتک بیش از 40 سال سابقه کار مداوم و ارائه خدمات در ایران دارد.

متن اطلاعیه ارسالی اتوتک دفتر ایران به پایگاه خبری «می‌متالز» به شرح زیر است: در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و همچنین تحریم‌های سنگین سال‌های 90 تا 93 که اکثر شرکت‌های صاحب تکنولوژی دنیا پروژه‌ها را نیمه کاره رها کرده و کشور را ترک می‌کردند، اتوتک نه تنها کشور را ترک نکرد بلکه اقدام به ارایه خدمات در اجرای پروژه‌های جدید نیز کرد.

نکته قابل تامل در فعالیت‌های اتوتک این است که تمام قراردادها به صورت مستقیم و بدون واسطه با دفتر مرکزی این شرکت در آلمان و فنلاند امضا و تمامی تجهیزات از تامین کنندگان درجه یک تامین شد. اتوتک همواره برای اعتبار بدست آمده در بازار ایران ارزش قایل بوده و تمام تلاش خود را کرده تا راه حل‌های جایگزین برای ادامه فعالیت در شرایط سخت را بیابد.

بنابراین عطف به شرایط کنونی ایران این مجموعه اعلام کرده: هیچ تصمیمی برای ترک ایران اتخاذ نکرده است و تمام تلاش خود را در جهت بررسی راه حل‌های جایگزین در صورت اجرایی شدن تحریم‌ها به كار مى‌بندد.