پوند در پایین‌ترین سطح از دسامبر گذشته

شاخص دلار از اوج 5 ماهه فاصله گرفت

06:24 - 1400/01/18
پس از صعود شاخص دلار به سقف 5 ماه اخیر، این نماگر از شب گذشته به تبع آغاز فرآیند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی روندی رو به افول را در پیش گرفته است.
شاخص دلار از اوج 5 ماهه فاصله گرفت

ظهر روز گذشته شاخص دلار از مرز 94 واحد عبور و بالاترین میزان خود را در 5 ماه اخیر را تجربه کرد. رالی اخیر دلار آمریکا را می‌توان ناشی از افزایش بازده اسناد خزانه این کشور و همچنین تعلیق جنگ تجاری میان چین و آمریکا دانست. شاخص دلار در یک ماه اخیر بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

در اواخر هفته گذشته بازده اسناد خزانه آمریکا از سقف 7 ساله خود فاصله گرفت و همین امر نیز بخشی از سرمایه‌گذاران را ترغیب کرد که از روز گذشته روند شناسایی سود را آغاز کنند. همین امر نیز به تزلزل ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای مطرح جهان منجر شده است.

با این وجود در حالی که قرار است در روزهای پیش رو گزارش‌های مهمی از اقتصاد بریتانیا مانند گزارش تورم و تولید ناخالص داخلی به بازارها مخابره شود، بخشی از سرمایه گذاران از شب گذشته به بستن موقعیت‌های معاملاتی در جفت ارز پوند – دلار اقدام کرده‌اند امری که ارزش پوند در برابر دلار آمریکا را به پایین‌ترین سطح از دسامبر سال گذشته تاکنون رسانده است.

در این میان میزان نوسان ارزش ارزها در روز جاری چندان چشمگیر نیست چرا که بسیاری از فعالان بازار منتظر انتشار صورتجلسه نشست اخیر فدرال رزور هستند تا با توجه به جزئیات مطرح شده در این گزارش، در استراتژی سرمایه‌گذاری خود تعدیل کنند. ذکر این نکته ضروری است که گزارش مذکور فردا منتشر خواهد شد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/1 درصدی به 93/58 واحد رسیده است.