گروه مالی ملت 27 بنگاه زیرمجموعه را واگذار می‌کند

خانه تکانی اساسی در « وبملت »

04:59 - 1400/01/18
هلدینگ وابسته به بانک ملت می‌خواهد 27 بنگاه بورسی و غیربورسی را به دو شیوه مزایده و عرضه سهام واگذار کند. تصمیم مزبور در راستای توصیه سیاست‌گذار مبنی خروج بانک‌ها از بنگاهداری صورت می‌گیرد.
خانه تکانی اساسی در « وبملت »

گروه مالی ملت در مقام هلدینگ وابسته به بانک ملت در فراخوانی اعلام کرد می‌خواهد 13 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی را به صورت مزایده و همچنین از طریق کانال بازار سرمایه عرضه کند. بر مبنای اطلاعیه منتشر شده در میان بنگاه‌های بورسی که قرار است از طریق بازار سرمایه عرضه شوند، «وبملت» قصد دارد از 4 مجموعه بیمه البرز، بیمه آسیا، بیمه ما و واسپاری ملت که کرسی مدیریتی آن‌ها را دارد، خارج شود.

گروه مالی ملت همچنین در فراخوان خود تاکید دارد سایر بنگاه‌هایی غیرمدیریتی که قرار است از کانال بازار سرمایه عرضه ‌شوند شامل 10 مجموعه توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پالایش نفت اصفهان، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالای ایران، بورس انرژی ایران، فرابورس ایران، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و پتروشیمی پردیس است.

البته گروه مالی ملت از 13 بنگاهی که قصد دارد به صورت مزایده‌ای واگذاری آن‌ها صورت می‌گیرد، در 4 بنگاه توسعه صنایع حمل و نقل ریلی گسترش، ساختمانی و شهرسازی واوان، سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و سپهر صنعت سورنا سهام کنترلی آن‌ها را در دست دارد.

همچنین در 9 بنگاه دیگر تامین سرمایه امین، فولاد شرق کاوه، عمراه و مسکن‌سازان لرستان، عمران و مسکن‌سازان قزوین، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، توسعه صنایع و صادرات فارس، فولاد مکران چابهار و سرمایه‌گذاری ری که سهام مدیریتی آن را در اختیار دارد، در یک بازه زمانی معین خارج شود.

زمان ارایه پیشنهادها از امروز 9 اردیبهشت‌ماه تا 10 روز آینده اعلام شد. جزییات این واگذاری در روزنامه «دنیای اقتصاد»‌ به تاریخ امروز منتشر شده است.

خانه تکانی اساسی در « وبملت »18