بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 3 اردیبهشت

04:36 - 1400/01/18
تسلط روندی مبهم بر قیمت ارزهای دیجیتال، انتقاد یکی از اعضای بلندپایه فدرال رزرو از بیت‌کوین، ممنوعیت بکارگیری کریپتوها در مراکز پولی و مالی ایران و استفاده از زنجیره بلوکی توسط نشنال بانک امارات از مهمترین عناوین خبری 24 ساعت اخیر به شمار می روند.
بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 3 اردیبهشت

معاملات ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه مبهم پیگیری می شود و در این میان تنها بیت کوین کش توانسته با رشد قیمتی دو رقمی مواجه شود.

بسته خبری ارزهای دیجیتال -دوشنبه 3 اردیبهشت4

  • جام ویلیامز، رئیس بانک مرکزی سان فرانسیسکو و یکی از مقامات بلندپایه فدرال رزور در موضع‌گیری اخیر خود نسبت به ارزهای دیجیتال اعلام کرد که این ابزارهای مالی هیچ گاه نخواهند توانست جایگاه یک ارز واقعی را در سیستم بین المللی پیدا کنند.
  • بانک مرکزی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در مراکز پولی و و مالی ایران ممنوع است. بدین ترتیب بانک‌ها، موسسات اعتباری و صرافی ها از خرید و فروش کریپتوها منع شدند.
  • نشنال بانک امارات متحده عربی به صورت رسمی تکنولوژی بر پایه زنجیره بلوکی را برای جلوگیری از کلاهبرداری از طریق چک بانکی در سیستم مال خود به کار گرفت. در این سیستم کد ویژه ای بر روی چک ها درج خواهد شد و در ادامه این کد بر روی یک زنجیره بلوکی ذخیره می شود تا بتوان از این طریق اصالت چک‌ها را به صورت کامل بررسی کرد.