عبور نفت خام از مرز 60دلار

03:47 - 1400/01/18
با افزایش امیدواری ها به حل مناقشه تجاری اخیر میان چین و آمریکا پس از سخنان رئیس جمهور چین در زمینه کاهش تعرفه های وارداتی به این کشور، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی در مسیر صعودی قرار گرفت.
عبور نفت خام  از مرز 60دلار

رئیس جمهور چین امروز در سخنانی وعده باز شدن بیش از پیش درهای اقتصاد این کشور به سوی دیگر کشورها را داد. شی جین پینگ اعلام کرد این کشور قصد دارد تعفه‌های واردات برخی از کالاها مانند خودرو را در آینده کاهش دهد. ابن موضع گیری بلندپایه ترین مقام چین امیدهای تازه ای را در میان فعالان اقتصادی برای بهبود مناقشه تجاری اخیر میان چین و آمریکا پدید آورد و نگرانی ها در زمینه چشم انداز اقتصاد جهانی را کاهش داد. در پی این امر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی روندی صعودی را تجربه کرد.

علاوه بر این موضوع، نگرانی هایی نیز در زمینه بروز مشکلاتی در سمت عرضه نفت این روزها در میان فعالان بازار انرژی ایجاد شده و همین امر نیز در حمایت از قیمت تاثیرگذار بوده است. بانک جی پی مورگان در این زمینه اعلام کرده که تغییرات اخیر در کابینه ترامپ ریسک بالقوه وضع تحریم‌های اقتصادی جدید بر علیه برخی از کشورهای بزرگ تولیدکننده همچون روسیه، ونزوئلا و ایران را افزایش داده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 0/55 درصدی در سطح 69/03 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می نیز 0/6 درصد گران شده و در سطح 63/8 دلار معامله می‌شود.