پس از صعود قابل ملاحظه شب گذشته روی داد

رشد آهسته دلار در روز پرخبر اقتصاد جهانی

02:00 - 1400/01/18
پس از رشد قابل ملاحظه شاخص دلار در شب گذشته به تبع واکنش مثبت فعالان بازار ارز به سخنان رئیس فدرال رزرو ، صبح امروز در آستانه انتشار برخی گزارش های مهم از اقتصاد آمریکا و اروپا جوی آرام بر سیر حرکتی این نماگر حاکم شده است.
رشد آهسته دلار در روز پرخبر اقتصاد جهانی

عصر روز گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست سالانه خود با کمیته مشترک اقتصادی کنکره این کشور از روند اخیر رشد اقتصادی ابراز رضایت کرد امری که بار دیگر گمانه زنی هایی را در میان فعالان اقتصادی در زمینه افزایش چهار مرتبه ای نرخ بهره در سال جاری میلادی شکل داد  و این موضوع منجر به حمایت از دلار آمریکا در برابری سبدی از ارزهای مطرح جهان شد.

علاوه بر این موضوع، انتشار ارقام بهتر از انتظار شاخص اطمینان مصرف کنندگان آمریکایی نیز در سیر صعودی شاخص دلار تاثیر شایانی داشت. در معاملات شب گذشته شاخص دلار رشدی 0/6 درصدی را به ثبت رساند و بار دیگر به سطوح بالاتر از 90 واحد بازگشت.

پس از این روند، صبح امروز جوی نسبتا آرام بر معاملات بازار ارز حاکم شده و همین امر رشد آرام شاخص دلار تا این لحظه از معاملات را به همراه داشته است. در عین حال رو چهارشنبه گزارش های مهمی در تقویم اقتصادی به چشم می خورد و به همین علت نیز بخشی از سرمایه گذاران ریسک گریز در حال خروج از بازار هستند و دیگر سرمایه گذاران نیز کمی محتاطانه عمل می‌کنند. از جمله گزارش های مهم امروز می توان به تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه پایانی 2017، نرخ بیکاری آلمان در ماه فوریه، شاخص قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا در این ماه، تولیدناخالص داخلی آمریکا در فصل پایانی سال گذشته و میزان فروش خانه‌های موجود این کشور در ماه ژانویه اشاره کرد.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه با رشد 0/08 درصدی  به 90/42 واحد رسیده است.