افت مختصر شاخص دلار در صبح سه‌شنبه

01:55 - 1400/01/18
سرمایه گذاران بازار ارز تا این لحظه واکنش ملموسی به گزارش ناامیدکننده تعداد فروش خانه های نوساز در آمریکا نداده‌اند و منتظر هستند تا پس از سخنان امروز رئیس فدرال رزور در کنگره، سمت و سوی معاملات خود را مشخص کنند.
افت مختصر شاخص دلار در صبح سه‌شنبه

شب گذشته گزارش تعداد فروش خانه های نوساز آمریکا در ماه ژانویه ژانویه منتشر شد و نتیجه این گزارش بر خلاف پیش پینی ها بود. در حالی که انتظار می رفت میزان فروش این خانه ها رشدی بیش از 3 درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده باشد، رقم واقعی اعلام شده حاکی از افت 7 درصدی میزان فروش بود. با این وجود سرمایه گذاران در بازار جهانی ارز تاکنون وزن قابل ملاحظه ای به نتیجه این گزارش در تصمیمات خود نداده اند چرا که بسیاری از آنها منتظر سخنان امروز رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره این کشور هستند.

جروم پاول قرار است امروز در کمیته مشترک اقتصادی کنگره آمریکا حاضر شده و ضمن ارائه دیدگاه های خود در زمینه چشم‌انداز رشد اقتصادی، تورم و افزایش نرخ بهره، به سوالات کمیته مشترک نیز پاسخ خواهد داد. از آنجایی که این اولین حضور پاول در کنگره به‌حساب می آید، موضعگیری‌های وی برای سرمایه گذاران بسیار دارای اهمیت است.

مار مربوط بهتعداد فروش خانه های نوساز 

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه با افتی 0/1 درصدی  ملموس به 75/8 واحد رسیده است.