با رشد دلار و افزایش ذخایر نفت آمریکا روی داد

افت ملموس قیمت نفت خام

01:35 - 1400/01/18
در پی تقویت ارزش دلار در بازار جهانی ارز و همچنین احتمال افزایش مجدد سطح ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت خام در صبح امروز افتی ملموس را تجربه کرد.
افت ملموس قیمت نفت خام

از شب گذشته تاکنون شاخص دلار با جهشی کمتر از 0/9 درصد مواجه شده  و همین امر نیز سطح تقاضا از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری را در بازارهای کالایی از جمله بازار نفت خام کاهش داده و به افت قیمت این محصول منجر شده است.

در عین حال سرمایه گذاران احتمال می دهند که سطح ذخایر نفت آمریکا بار دیگر روندی افزایشی را در هفته گذشته تجربه کرده باشد و همین امر نیز تبدیل به عامل تضعیف کننده دیگری در معاملات نفت خام شده است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه رویترز انتظار می رود  که ذخایر نفت آمریکا در هفته پیشین افزایشی به میزان 1/3 میلیون بشکه را پشت سرگذاشته باشد.

ذکر این نکته ضروری است که انستیتوی نفت آمریکا در بامداد پنج شنبه گزارش سطح ذخایر نفت این کشور را منتشر می‌کند و بعد از ظهر همین روز نیز گزارش دولتی ذخایر به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آوریل با افتی 0/9 درصدی در سطح 64/67 دلار قرار دارد. این قیمت از اوایل ژانویه در بازار دیده نشده بود. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آوریل بیش از یک درصد  ارزان شده و در سطح 61/12 دلار قرار گرفته است.