پاسخ « وبملت » به جمع‌آوری کارتخوان‌ها

00:43 - 1400/01/18
بانک ملت در پاسخ به تصمیم احتمالی جایگاه‌داران سوخت مبنی بر جمع آوری کارتخوان‌های بانک ملت در پمپ بنزین‌ها اعلام کرد: تاکنون هیچ تراکنشی در سیستم و دستگاه‌‌های نصب ‌شده در جایگاه‌های سوخت گم نشده است.

تبریزی؛ مدیر امور فناوری بانک ملت در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده پیرامون تسویه پول در جایگاه‌های سوخت گفت:‌ تاکنون هیچ تراکنشی در سیستم و دستگاه ‌های نصب ‌شده در جایگاه‌های سوخت گم نشده است. به گفته وی این دستگاه‌ها با همان سیاستی که از سوی بانک مرکزی و شاپرک ابلاغ می‌شود، کارشان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در این باره تاکید کرد:‌ زیرساخت‌های فنی و ارتباطی که از سال ٨٥ در جایگاه‌‌های سوخت نصب شده از نظر فنی و ایمنی دقیقا مشابه و یا بالاتر از همان سیستمی است که در شعب بانک ملت فعال است. در همین رابطه البته محمد علی ترابیان؛ مدیرعامل به پرداخت ملت نیز بدهی حتی یک ریالی بانک ملت به جایگاه‌داران سوخت را رد کرد و در مورد تبعات منفی دریافت وجه نقد هشدار داد.

قبلا تسویه با جایگاه‌‌داران سوخت در ٧،٦ نوبت در روز انجام می‌‌شد ولی با سیاست جدید و طبق دستور بانک مرکزی هم اکنون همه تراکنش‌ها در دستگاه‌های کارت خوانِ همه بانک‌ها و در همه اصناف در یک نوبت تجمیع و واریز می‌شود.