شرط تغییر مهلت استانداردهای خودرویی

23:02 - 1400/01/17
سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است تمام خودروهای تولیدی یا وارداتی اگر تا ابتدای دی سال ۹۷ گواهی تایید نوع دریافت کنند، برای گذراندن استاندادهای ۸۵ گانه یکسال فرصت خواهند داشت.

وحید مرندی مقدم؛ معاون سازمان استاندارد در این خصوص به «فارس»‌ می‌گوید: تمام خودروهایی که تا ابتدای دی سال 97 تولید و یا وارد شوند باید استانداردهای 85گانه را پاس کنند، اما اگر خودروسازی در مهلت منتهی به ابتدای دی 97 گواهی تایید نوع را دریافت کند، برای اجرایی کردن استانداردهای جدید یکسال فرصت خواهد داشت و به این ترتیب این زمان تا دی 98 مقرر می‌شود.

به گفته مرندی مقدم تاریخ تاییدیه برخی خودروسازان به اتمام می‌رسد و به این ترتیب آن‌ها نمی‌توانند تمدید مجوز را به لحظه آخر بیندازند بلکه باید قبل از ابطال نسبت به تمدید مجوز اقدام کنند.

خودروسازان موظف بودند ابتدای دی سال جاری نسبت به گذراندن استانداردهای 85گانه اقدام کنند و در عین حال تا ابتدای دی 97 نیز باید برای گذراندن استانداردهای 85گانه اقدام‌های لازم را انجام دهند. حال ممکن است این تمدید زمانی اتفاق بیفتد که مهلت آن‎‌ها را برای یکسال یعنی تا دی 98 تمدید کنند. این در حالی است که هیچ شرط جدیدی برای این خودروها تمدید نشده است.