تب بازار نفت فروکش کرد

22:48 - 1400/01/17
پس از صعود قیمت نفت خام به بالاترین سطوح دو سال و نیم گذشته در معاملات سه شنبه شب به تبع تحولات لیبی، این محصول در صبح امروز با انتشار خبری پیرامون خط لوله فورتیس به محدوده منفی خزید.
تب بازار نفت فروکش کرد

شب گذشته به انتشار خبری در زمینه وقوع انفجار در یکی از حطوط لوله انتقال نفت لیبی، قیمت نفت با جهشی ملموس مواجه شد. به تبع این امر قیمت نفت برنت شب گذشته از 67 دلار فراتر رفت و نفت وست تگزاس نیز به سطوح بالاتر از 60 دلار رسید. این قیمت‌ها از ژوئن 2015 تاکنون در بازار دیده نشده بود. ذکر این نکته ضروری است که خط لوله مذکور قابلیت انتقال 900 هزار بشکه نفت در روز را دارد.

در این میان صبح امروز شرکت Ineos که به عنوان اپراتور خط لوله فورتیشس دریای شمال شناخته میشود اعلام کرد که انتقال نفت از طریق این خط لوله را از سرگرفته شده و انتظار می‌رود با افزایش تدریجی حجم نفت منتقل شده، بتوان در اوایل سال نو میلادی به ظرفیت کامل انتقال دست یافت.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با افتی 0/5 درصدی در سطح 66/14 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه فوریه 0/4 درصد ارزان شده و در سطح 59/75 دلار قرار گرفته است.