معاملات دلار زیر سایه طرح کاهش مالیات‌ها

22:17 - 1400/01/17
با پیشرفت بیش از پیش روند تصویب طرح نهایی اصلاح نظام مالیاتی در کنگره و سنای آمریکا، شاخص دلار در آغاز معاملات هفتگی حمایت مناسبی را پشت سر گذاشت اما در عین حال نوسان گیری سرمایه گذاران پس از رشد دلار در پایان هفته معاملات بر روی این ارز را متزلزل کرد.
معاملات دلار زیر سایه طرح کاهش مالیات‌ها

نمایندگان مطرح جمهوری خواه همچون جان کورنین روز گذشته اعلام کردند که به احتمال قوی طرح نهایی اصلاح نظام مالیاتی این هفته در سنا و کنگره تصویب خواهد شد.  بر این اساس انتظار می رود تا روز سه شنبه طرح مذکور در مجالس آمریکا تصویب شود و تا پایان هفته نیز به امضای رئیس جمهور این کشور برسد.

با وجود نزدیک شدن هرچه بیشتر به اجرای طرح کاهش مالیات ها، سرمایه گذاران روندی محتاطانه را در پیش گرفته اند و تا پیش از تصویب نهایی این طرح نمی خواهند بیش از پیش به سوی دلار حرکت کنند. در عین حال ریسک اندکی در زمینه تعطیلی دولت ایالات متحده از تاریخ 22 دسامبر وجود دارد. به نظر می رسد تا پیش از این تاریخ لایحه تامین کسر بودجه دولت در سنا به تصویب برسد اما احتمال اندکی نیز وجود دارد که این فرآیند به تعویق بیافتد و بدین ترتیب دلار از این بابت نیز در معرض ریسک قرار گرفته است.

در این میان شناسایی سود  از سوی سرمایه گذاران کوتاه مدت بر روی جفت ارزهای اصلی پس از رشددلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در دو روز پایانی هفته نیز در تضعیف دلار نقش داشته است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده تا این لحظه از معاملات امروز با افتی 0/1 درصدی در سطح 93/82 واحد قرار گرفته است.