3 پروژه « شرانل » در سال‌جاری

21:16 - 1400/01/17
مدیر عامل نفت ایرانول از فعال شدن 3 پروژه «شرانل» در سال‌جاری خبر می‌دهد. رشد بیش از ۵۰ درصدی سود، کاهش خام فروشی، افزایش فروش، سهم بازار و صادرات محصول نهایی از اهداف اجرای پروژه‌ها عنوان می‌شود.

به گفته عیسی اسحاقی؛ مدیرعامل که با «تسنیم» صحبت کرده، 10 پروژه نفت ایرانول تا سال 1400 تدوین و برنامه‌ریزی شد که با انجام این پروژه‌ها «شرانل» به دنبال رشد سود، افزایش سهم بازار و کاهش هزینه‌ها است.

اسحاقی همچنین از بهره‌برداری تولید روغن موتور الوند (پس از 36 سال) و راه اندازی برج خنک کننده در پالایشگاه آبادان در سال جاری خبر می‌دهد و البته تاکید می‌کند: آماده بهره برداری شدن پروژه پایانه صادراتی ایرانول در ماهشهر با ظرفیت مخازن 25 هزار تن در سال جاری است که در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود.

نفت ایرانول در هشت ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با حدود 25درصد افزایش فروش ریالی مواجه شد. رشد فروش امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل و افزایش سود خالص به فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز در شش ماهه نخست سال‌جاری قابل رصد است. در سه سال گذشته سهم بازار ایرانول از 19 درصد به حدود 26 درصد افزایش یافت.

نفت ایرانول  در سه سال گذشته سود خالص را در شش ماهه اول بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل ارتقا داد.

«شرانل» در سال گذشته نیز با 39 درصد رشد سود، بیشترین رشد سود را در صنعت روانکاران به خود اختصاص داد که در این سال خام فروشی روغن پایه را حدود 30 درصد کاهش داد. در سال جاری در این شرکت تاکنون حدود 50 درصد خام فروشی نسبت به سال قبل کاهش یافت.