در پی انتشار شاخص مدیران خرید تولیدی موسسه Caixin روی داد

صعود مس و سرب در معاملات لندن

20:18 - 1400/01/17
پس از جو مبهم حاکم بر معاملات فلزات پایه در عصر روز گذشته، صبح امروز به تبع انتشار گزارش امیدوارکننده شاخص مدیران خریدی  تولیدی چین از سوی موسسه Caixin رونق مناسبی بر معاملات این محصولات به ویژه مس و سرب در شانگهای و لندن حاکم شد.
صعود مس و سرب در معاملات لندن

پس از انتشار آمار دولتی شاخص مدیران خرید تولیدی چین در روز گذشت، صبخ امروز موسسه Caixin نیز در گزارشی به شاخص مدیران خرید تولیدی محاسبه شده از سوی  این موسسه را منتشر کرد. قرار گرفتن شاخص مذکور در سطح 51 واحد منطبق با پیش بینی ها بود.ارقام بالاتر از 50 واحد شاخص مذکور نشان دهنده توسعه فعالیت های تولیدی است.

ذکر این نکته ضروری است که در محاسبه  شاخص مدیران خرید موسسه Caixin  داده های مربوط به شرکت های متوسط  و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که در گزارش دولتی این شاخص داده های مربوط به شرکت های بزرگ لحاظ می شود.

در پی انتشار این گزارش امیدواری به بهبود تقاضا برای فلزات از سوی چین با تداوم روند روبه رشد اقتصاد این کشور افزایش یافت و همین امر نیز به رونق مناسب معاملات در لندن و شانگهای دامن زد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشد 1/1 درصدی در سطح 6940 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی مختصر در سطح 2168 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 1/3 درصدی در سطح 2454 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی بدون تغییری ملموس در سطح 3274 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 1/3 درصد گران شد و روی نیز افزایش قیمتی 1/5 درصدی را پشت سر گذاشت. در این میان آلومینیوم به میزان مختصری رشد کرد و سرب با افزایش قیمتی دو درصدی مواجه شد.