توقف روند صعودی شاخص دلار

19:56 - 1400/01/17
در معاملات صبح امروز شاخص دلار پس از رشد ملموس روزهای اخیر به تبع آغاز روند شناسایی سود زیر فشار قرار گرفت و به محدوده منفی خزید. نااطمینانی موجود در زمینه گزینه نهایی تصدی پست ریاست بانک مرکزی ایالات متحده نیز دلیل دیگری در افول دلار به حساب می آید.
توقف روند صعودی شاخص دلار

شاخص دلار از یازدهم اکتبر تا شب گذشته رشدی نزدیک به یک درصد را تجربه کرد. بخش عمده ای از این افزایش نیز در دو جلسه معاملاتی پیشین روی داد. پس از این روند شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی در صبح امروز هستیم امر که دلار را در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان تضعیف کرده است.

در عین حال شب گذشته رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد به انتخاب گزینه مورد نظر برای تصدی پست ریاست فدرال رزرو بسیار نزدیک شده است. با این وجود هنوز گمانه زنی ها به نتیجه قطعی منتج نشده و فعالان اقتصادی با نااطمینانی در این زمینه روبرو هستند امری که فشار بیش از پیشی را بر دلار وارد کرده است.

ترامپ در هفته‌های اخیر گزینه ای مختلفی همچون رئیس کنونی فدرال رزرو جنت یلن ، جان تیلور اقتصاددان دنشگاه استنفورد، کوین وارش از اعضای پیشین فدرال رزرو و گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید را به عنوان نامزدهای تصدی این پست معرفی کرده است. تفاوت فاحش دیدگاههای افراد نام برده در زمینه سیاست های پولی باعث سردرگمی فعالان اقتصادی شده و همین امر نیز بر روند حرکتی دلار فشار وارد کرده است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی  0/15 در سطح 93/79 واحد قرار گرفته است.