سرمایه‌گذاری « اخابر » در خارج

19:45 - 1400/01/17
رئیس هیات مدیره مخابرات ایران از سرمایه‌گذاری این شرکت در یک اپراتور خارجی در سال جاری خبر داد. در صورت انجام این اتفاق مخابرات نخستین اپراتور ایرانی خواهد بود که در خارج از کشور به عنوان یک اپراتور تلفن همراه فعالیت خود را تا پایان سال آغاز می‌کند.

برات قنبری در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی تله کام 2017 با تایید این صحبت‌ها می‌گوید: نتایج مناقصه‌ای که مخابرات برای در اختیار گرفتن اپراتور تلفن همراه در خارج از کشور در آن حضور یافته است در آینده‌ای نزدیک اطلاع رسانی می‌شود.

مخابرات ایران برنامه‌های توسعه‌ای خود را با برنامه تحول ره‌نگاشت پی می‌گیرد. براین اساس شرکت قصد دارد در گام نخست یکپارچه سازی شرکت‌های مخابرات استانی را انجام داد و و به گفته قنبری تا پایان اردیبهشت سال آینده نیز قدم دوم را که یکپارچه سازی بخش ثابت و سیار خواهد بود، در دستور کار دارد.

نوسازی شبکه، رفتن به سمت ip و همگرایی شبکه ثابت و تلفن همراه از جمله اقدام‌ها در راستای برنامه‌های توسعه‌ای مخابرات عنوان شده است. این شرکت هم اکنون از دوره آنالوگ و دیجیتال وارد دوره ip شده و برای زنده ماندن در این فضا نیازمند تغییر و تحول در کل شبکه است. مخابرات قصد دارد در پایان برنامه ره نگاشت به یک شرکت پیشرو در خدمات دیجیتالی تبدیل شود و حرکت به سمت بین المللی شدن را در پیش گیرد.

در همین رابطه بخوانید: برنامه درآمدی مخابرات