نگرش جدید در توسعه صادرات « خودرو »

19:44 - 1400/01/17
با بهره‌‌برداری از سایت جدید ایران خودرو در جمهوری آذربایجان علاوه بر ایجاد بازار صادرات خدمات فنی و مهندسی نگرش جدیدی در توسعه بازارهای صادراتی این مجموعه خودرویی شکل می‌گیرد.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو صادرات محصول با قیمت و کیفیت رقابتی را از راهبردهای اصلی ایران‌خودرو می‌داند و تاکید می‌کند: با بهره‌برداری از سایت جدید محصول‌های ایران‌خودرو در آذربایجان که با سرمایه‌گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران‌خودرو ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می‌یابد.

سایت ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان با مشارکت طرف آذری و در مساحتی ۱۰ هکتاری، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ۱۰هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل این کشور مدنظر است. با راه‌اندازی خط مونتاژ محصول‌های ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان، ‌این کشور در کنار عراق؛ پایگاه سنتی ایران خودرو پایگاه صادراتی ایران‌خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدهای ایران‌خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

این در حالی است که گروه صنعتي ايران خودرو به منظور افزايش سهم محصول‌های خود در قزاقستان در نمايشگاه خودرو الماآتي حضور یافت.