بازگشت موج «تجدید ارزیابی» دارایی بورسی‌ها؟

19:09 - 1400/01/17
مساله تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورسی با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه شرکت‌های همواره جزو دغدغه‌ بنگاه‌های اقتصادی بوده و البته شرکت‌های بورسی با حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال بازگشت مجدد فرصت تجدید ارزیابی دارایی‌هایشان هستند. در این باره رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورسی به عنوان پیشنهاد شورای گفت‌وگو برای بودجه سال ۹۷ خبر داده است.
بازگشت موج «تجدید ارزیابی» دارایی بورسی‌ها؟

هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی با توجه به تورم بالا در ایران افزایش پیدا می‌کند، این در حالی است که دارایی‌ها دفتری ثبت می‌شود که این برای شرکت‌ها مشکل ایجاد می‌کند. دولت در راستای حل مشکل مزبور از تصمیم‌گیری مجدد در خصوص تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورسی خبر داده است. پیش از این تعدادی از شرکت‌های بورسی موضوع تجید ارزیابی دارایی‌ها را انجام و از این محل افزایش سرمایه داده بودند.

شاپور محمدی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بررسی تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بودجه 97 در جلسه امروز شورای گفت‌وگو تاکید کرد: قانون تجارت باید اصلاح شود اما با توجه به زمانبر بودن باید در اصلاحیه قانون بودجه این موضوع دیده شود. به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی با توجه به زمانبر بودن تصویب اصلاحیه باید این موضوع به عنوان پیشنهاد شورای گفت‌وگو برای بودجه سال ۹۷ مطرح شود.

وزیر اقتصاد هم در این باره تاکید کرده است:‌ امروز در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار، در مذاکره ای که میان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت و اتاق ایران صورت می‎گیرد، در خصوص شیوه اجرای ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید، تصمیم‌گیری می‌شود.

مذاکره چهار جانبه برای تعیین تکلیف وام گیرندگان ارزی سال ۹۱ و شیوه تسویه حساب آن با بانک‌ها از دیگر تصمیم‌هایی است که قرار است در شورای گفت‌وگو درباره آن تصمیم‌گیری و جمع‌بندی شود.

جزئیات بیشتر خبر را اینجا بخوانید.

در همین رابطه بخوانید: هشدار وزیر اقتصاد به بانک‌ها