شاخص دلار در اوج یک ماه و نیم اخیر

19:08 - 1400/01/17
در پی انتشار آمار امیدوارکننده شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده ، شاخص دلار توانست بار دیگر در مسیر رشد قرار گیرد. افت ارزش دلار استرالیا و پوند انگلیس به تبع تحولات نه چندان مطلوب در اقتصاد این دو کشور نیز درحمایت از شاخص مذکور تاثیر شایانی داشت.
شاخص دلار در اوج یک ماه و نیم اخیر

شب گذشته آمار مربوط به شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده در ماه سپتامبر منتشر شد و قرار گرفتن این شاخص در سطح 53/1 واحد، چشم انداز رشد اقتصادی ایالات متحده را بهبود بخشید. به تبع این امر بازده اسناد خزانه برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و همین امر نیز به حمایت از ارزش دلار انجامید.

در عین حال بانک مرکزی استرالیا در نشست اخیر خود نرخ بهره این کشور را بدون تغییر باقی گذاشت و همین امر نیز به افت ارزش دلار این کشور در برابر دلار آمریکا انجامید.

همچنین پوند در روز جاری باز  هم زیر فشار ناشی از انتشار گزارش رشد اقتصادی کمتر از انتظار این کشور در فصل دوم سال قرار گرفت. در پایان هفته مرکز آمار بریتانیا در گزارشی از رشد 1/5 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل دوم سال جاری خبر داد که این رقم منجر به ناامیدی سرمایه گذارن شد.

 بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با رشدی 0/28 درصدی در سطح 93/81 واحد قرار گرفته است. این نماگر در اوج یک ماهو نیم اخیر خود قرار دارد.