در آستانه انتشار شاخص مدیران خرید تولیدی چین رقم خورد

معاملات محتاطانه در بازار فلزات‌پایه

19:04 - 1400/01/17
با افزایش ملموسی ارزش دلار از شب گذشته معاملات فلزات پایه کمی زیر فشار قرار گرفت و همین امر نیز به افت قیمت برخی محصولات در شانگهای و لندن منجرشد.  همچنین پس از رشد قیمت روزهای اخیر، فرآیند شناسایی سود بر بازار فلزات تاثیرگذار بوده و فضای نااطمینانی حاکم بر معاملات پیش از انتشار شاخص مدیران خرید تولیدی چین نیز بر این وضعیت دامن زده است.
معاملات محتاطانه در بازار فلزات‌پایه

شب گذشته رئیس بانک مرکزی ایالات متحده از تصمیم این نهاد برای ادامه افزایش تدریجی نرخ بهره با وجود روند متزلزل حاکم بر تورم این کشور خبرداد و همین امر کافی بودت ا شاخص دلار را به اوج یک ماهه خود برساند. رشد ملموس دلار به تضعیف تقاضا برای فلزات پایه منجر شد.

در عین حال فرآیند شناسایی سود پس از رشد قیمت‌ها در اوایل هفته معاملات را کمی کتزلزل کرده است.  همچنین فردا قرار است موسسه Caixin گزارش خود در زمینه شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه سپتامبر را منتشر کند و به همین دلیل سرمایه‌گذاران کمی احتیاط را پیش از انتشار این گزارش در دستور کار قرار داده‌اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/2 در سطح 6447 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی به همین میزان در سطح 2129 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/3 در سطح 2480 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی بدون تغییری ملموس در سطح 3115 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان مختصری افت کرد و آلومینیوم نیز کاهش قیمت 0/2 درصدی را به ثبت رساند. در مقابل سرب به میزان 0/2 درصد گران شد و در این میان روی رشد قیمتی 0/6 درصدی را تجربه کرد.