دو مانع جذب سرمایه‌گذاران

18:51 - 1400/01/17
نماینده موسسه بین‌المللی پرایس‌واترزهاوس‌کوپرز اعلام کرد در صورت دریافت مجوز، بین ۳ تا ۶ ماه آینده در ایران دفتر باز می‌کند تا در حوزه خدمات‌دهی شرکتی با بنگاه‌های ایرانی مشارکت و همکاری داشته باشد. این در حالی است که موانع متعددی در ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران دخیل بوده‌اند.

فعالان بخش‌خصوصی بار دیگر از یک موسسه بین‌المللی دعوت کردند تا درمورد چگونگی جذب سرمایه خارجی از مشاوره آن‌ها استفاده کنند. این بار نمایندگان موسسه خدمات‌دهی شرکتی پرایس‌واترهاوس‌کوپرز(Price Waterhouse Coopers) در اتاق تهران حضور یافتند و موانع جذب سرمایه خارجی را تحلیل کردند. گفته‌های نمایندگان این موسسه حاکی از آن است که عدم شفافیت در صورت‌های مالی شرکت‌ها و فهم نادرست قوانین کسب‌وکار بین‌المللی مانع از آن شده خارجی‌ها برای ورود به ایران تصمیم بگیرند. عدم شفافیت صورت‌های مالی همواره مورد نقد خارجی‌ها هم بوده است؛ اما سوال این است که چه اقدام‌هایی می‌توان برای ایجاد آن انجام داد؟ کارشناسان می‌گویند برای ایجاد شفافیت، می‌توان از اقدامات انگیزشی استفاده کرد. همچنین مقام‌های ناظر نیز باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که شرکت‌ها اجازه پنهان‌کاری بیشتر نداشته باشند.

البته نماینده موسسه پرایس‌واترزهاوس‌کوپرز تاکید کرده در صورت دریافت مجوز، بین ۳ تا ۶ ماه آینده در ایران دفتر باز می‌کند.

جزئیات گزارش خبری «دنیای اقتصاد» را اینجا بخوانید.