برنامه دارویی‌های بورسی

18:45 - 1400/01/17
هر یک از داروسازی‌ها حاضر در بازار بر مبنای برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های جدید به دنبال اجرای برنامه‌های جدید هستند.

نمایشگاه ایران فارما 2017 در حالی برگزار می‌شود که هر یک از شرکت‌های دارویی بورسی به نقل از مدیرعامل خود در گفت‌وگو با «فانا» خبر جدیدی از وضعیت خود منتشر کرده‌اند:‌

شفادارو

* عرضه اولیه ۵ تا ۱۰ درصد سهام شفادارو در بورس تا آخر مهر امسال/پخش رازی ۶۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

داروسازی رازک

* ۳۳قلم دارو در پایپ‌لاین داروسازی رازک/پیش‌بینی صادرات ۲.۵میلیون دلار در امسال/قرارداد تولید تحت لیسانس با شرکت معتبر بلوفارما پرتغال امضا شد.

فرآورده‌‎های تزریقی و دارویی ایران

* گسترش محلول‌های چشمی با استفاده از دستگاه‌های BFS در شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی/ این محصول‌ها به بازار در سه ماهه آخر امسال عرضه می‌شود.

سبحان انکولوژی

* سهامداران با دید بلندمدت به سبحان انکولوژی نگاه کنند/مطالبات شرکت به ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده/هدف رسیدن به ۵۰ پروانه تولیدی است. صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی در هزینه‌های دارویی کشور با تولیدات سبحان انکولوژی/ این مجموعه با معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان کار می‌کند.

دارویی برکت

* سابقه ۱۴ ساله فعالیت ویتابیوتیکس در بازار و صنعت داروی ایران/پروژه ساخت کارخانه ویتابیوتکس در شهرک برکت تا ۲۰۲۰. تخصیص منابع مالی گروه برکت به حوزه درمان‌های پیشرفته (ATMP)/(راه‌اندازی یکی از بهترین خطوط فیل فینیشنگ تزریقی در قسمت پپتایدها در ۹۷).

** اجرای پروژه احداث کارخانه نوونوردیسک در شهرک دارویی برکت از برنامه جلوتر است/این پروژه تا آخر ۲۰۱۹ به تولید خواهد رسید.

داروسازی دکتر عبیدی

* تولید داروی کم‌مصرف و گران‌قیمت اکساتنت (لینزولید) توسط داروسازی دکتر عبیدی/ ان شرکت چند قلم داروی قلبی وعروقی جدید را اوایل۲۰۱۸ وارد بازار می‌کند.

روزدارو

* بهره‌برداری از سایت جدید هازاردوس روزدارو تا پایان امسال/۱۵ محصول جدید تا ۹۷ به سبد روزدارو اضافه می‌شوند

تولید مواداولیه داروپخش

* پیش‌بینی شده روند مثبت صادرات تولید مواد اولیه داروپخش در نیمه دوم امسال نیز ادامه یابد. تماد از تک‌محصولی خارج شد/ شرکت از API به سمت فیینش دوزاژ فرم رفته است.

داروسازی جابرابن حیان

* عرضه ۴ محصول جدید به بازار در نیمه نخست امسال توسط داروسازی جابربن‌حیان/راه‌اندازی بخش جدید پماد کرم شرکت با GMPمورد تائید تا آبان امسال.

داروسازی اسوه

* عرضه داروی ضدسرطان نیلوتینیب به بازار در نیمه دوم امسال توسط داروسازی اسوه/ این شرکت تا پایان تیر امسال ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبات دارد. 

تهران شیمی

* تهران شیمی امسال ۱۰ محصول جدید را روانه بازار کرده و خواهد کرد که اغلب تولیدکننده داخلی ندارند.