پرونده دامپینگ فولاد ایران بسته شد؟

18:43 - 1400/01/17
پس از اعلام نظر اتحادیه اروپا مبنی بر مخالفت با اعمال تعرفه‌های تنبیهی، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از بسته شدن پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپایی خبر داد.

پس از اینکه هفته گذشته دولت‌های عضو اتحادیه اروپا اقدام‌های پیشنهادی این اتحادیه برای وضع تعرفه‌های تنبیهی بر محموله‌های فولاد وارداتی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین را رد کردند، حال رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی می‌گوید: پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپایی بسته شد.

مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ملی فولاد در مورد پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپا تاکید کرد: با اعلامی که اخیرا از سوی اروپایی‌ها صورت گرفت، از دید ایمیدرو موضوع دمپینگ فولاد ایران منتفی و پرونده بسته شده است.

سیاست‌گذاران اعتقاد دارند موضوع دامپینگ فولاد ایران به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و ایران این مسئله را قبول ندارد. اختلاف کشورهای اروپایی بر سر پرونده واردات ورق گرم همچنان ادامه دارد و این در حالی است که منابع خبری از احتمال اضافه‌شدن برخی اصلاحیه‌ها به پرونده آنتی دامپینگ ورق گرم وارداتی به اتحادیه اروپا خبر می‌دهد.

جزئیات بیش‌تر را اینجا بخوانید.