فرجام قرارداد کارگزاران «اخابر»

18:41 - 1400/01/17
مخابرات ایران بار دیگر در اطلاعیه جدیدی در خصوص اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی مبنی بر تغییر شرایط قرارداد تاکید کرد: همه این موارد توسط مخابرات ایران اجرا شده و قرارداد قرارداد کارگزاران روستایی، قانونی است.

همانطور که پیش از این «دنیای بورس» در گزارشی از واکنش مخابرات ایران به اعتراض کارگزاران در خصوص اجرای طرح طبقه بندی شغلی و تغییر شرایط قرارداد خبر داده بود، «اخابر» بار دیگری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قرارداد کارگزاران روستایی به تایید وزارت کار و مجلس رسیده است.

مخابرات ایران براساس ماده 83 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، مخابرات ایران مکلف شد با کارگزاران روستایی قرارداد مستقیم و مستمر تا زمان بازنشستگی منعقد کند.

بنا بر اطلاعیه جدید همه این موارد توسط مخابرات ایران اجرا شده و این شرکت پس از توافق با نمایندگان کارگزاران روستایی و تنظیم قرارداد جدید، برای انعقاد قرارداد براساس قانون با آن عده از کارگزاران روستایی مشمول آماده است که تاکنون از امضای قرارداد خودداری کرد‏ه‌‏اند.

«اخابر» در این بیانیه تاکید کرده این قرارداد برخلاف ادعای تجمع کنندگان به تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده و حتی نمونه قرارداد نیز از طریق رییس کمیسیون صنایع و معادن به مخابرات ایران ابلاغ شده است.

جزئیات اقدام‌ها را اینجا بخوانید.