زمان صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌ها

18:37 - 1400/01/17
در نشست مدیران ارشد صنعت بیمه کشور مقرر شد از ابتدای مهرماه سال جاری برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث کد یکتا صادر شود.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی این موضوع در نشست مشترک رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه بررسی و در نهایت مقررشد با انجام اقدام‌هایی این کد برای بیمه نامه‌ها صادر شود.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی با آنلاین شدن اطلاعات و صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌ها علاوه بر کنترل تخلف‌ها و تقلب‌ها، رقابت سالم و سازنده در شرکت‎‌های بیمه تقویت خواهد شد.

عبدالناصر همتی با تاکید براجرایی و عملیاتی کردن این برنامه در شرکت‌های‌ بیمه‌ای می‌گوید: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در کشور ما مطلوب است، ضروری است که مشکلات اجرایی تعیین کد واحد برای بیمه‌نامه‌ها در شرکت‌های بیمه‌ای در کوتاه ترین زمان برطرف شود و طرح مذکور طبق زمان‌بندی تعیین شده عملیاتی شود.

در این نشست هم چنین موضوع جایگزینی کارت الکترونیکی بیمه شخص ثالث به جای بیمه‌نامه‌های کاغذی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن  موافقت با حذف صدور بیمه‌نامه‌های کاغذی، مقرر شد کمیته ای مرکب از بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران پیشنهاد جایگزینی خود را ظرف دو هفته اعلام کنند.

سامانه سنهاب آمادگی لازم را برای صدور کد یکتا پس از تایید و ارسال نهایی اطلاعات مربوطه از طرف شرکت‌های بیمه دارد. وی هم چنین طرح اولیه صدور کارت الکترونیکی به جای بیمه‌نامه‌های کاغذی را تشریح کرد.