« کچاد » به دنبال اجرای ۳ طرح

18:11 - 1400/01/17
مدیرعامل صنعتی و معدنی چادرملو از تلاش این مجموعه برای اجرای سه طرح بزرگ سنگ آهن و فولاد خبر داد. بهره‌برداری از معدن سنگ آهن جدید، طرح احداث کارخانه گندله‌سازی جدید و کارخانه نورد سه برنامه و طرح اصلی «کچاد» است.

 بهره‌برداری از سنگ آهن

محمود نوریان با اشاره به روند توسعه این شرکت از اجرای سه طرح بزرگ سنگ آهن و فولاد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ذخیره باقیمانده معدن سنگ آهن فعلی شرکت و ضرورت تامین پایدار سنگ آهن و استمرار تولید کنسانتره در بلندمدت، پس از پیگیری‌ها در طول ۱۲ سال، مجوز اولیه استفاده از ذخیره سنگ آهن آنومالی دی.19 با ذخیره تقریبی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تن و در نزدیکی معدن فعلی برای شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران صادر و در همین راستا شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد.

وی با تاکید اینکه استفاده از ذخیره، موجب پایداری تولید کنسانتره در بلندمدت شد و از این بابت، سهم مهمی در تامین مواد اولیه تولید فولاد را به خود اختصاص خواهد داد، می‌گوید: پیگیری‌ها و نشست‌های متعددی با کارشناسان محیط زیست انجام شده و به زودی با دریافت مجوز نهایی، اقدام‌های اولیه برای بهره‌برداری از این معدن سنگ آهن آغاز می‌شود.

احداث کارخانه گندله‌سازی

نوریان، دومین طرح مهم این شرکت را پروژه احداث کارخانه گندله‌سازی جدید با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال عنوان کرد و می‌گوید: اجرای این طرح با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از 717.7 میلیارد تومان در دست مطالعه است و برای تامین منابع نقدینگی اجرای این طرح، استفاده از فاینانس خارجی پیش بینی شده و در این رابطه مذاکره‌هایی هم به عمل آمده و در صورت توفیق در جذب فاینانس، این پروژه در بازه زمانی چهار ساله اجرا خواهد شد.

 احداث کارخانه نورد

مدیرعامل معدنی و صنعتی چادرملو همچنین طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال را از دیگر برنامه های این شرکت اعلام کرد و گفت: ساخت این واحد فولادی نیز با پیش بینی سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در دست مطالعه است و برای تامین نقدینگی اجرای این طرح نیز، استفاده از منابع داخلی شرکت و سایر منابع پیش بینی شده و طبق برنامه ریزی های اولیه، این طرح در بازه زمانی سه ساله اجرا خواهد شد.

جزئیات بیش‌تر را اینجا بخوانید.