تداوم روند رو به افول شاخص دلار

17:17 - 1400/01/17
با از سرگیری معاملات ارز در بازارهای آسیایی، کماکان شاخص دلار در محدوده منفی قرار دارد و پایین‌ترین سطوح 13 ماه اخیر خود را تجربه می‌کند. انتشار آمار بهتر از انتظار مربوط به شاخص مدیران خرید ایالات متحده نیز نتوانست به بهبود وضعیت معاملات روی این ارز کمک خاصی کند. افت فروش مسکن و همچنین اخبار مربوط به ارتباط داماد ترامپ با روسیه‌ای‌ها از جمله عوامل تاثیرگذار بر معاملات دلار به حساب می‌آید.
تداوم روند رو به افول شاخص دلار

شب گذشته مشخص شد که شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده در ماه جولای به 53.2 واحد رسیده که این رقم فراتر از انتظار فعالان اقتصادی به حساب می‌آید. همچنین شاخص مدیران خرید خدماتی این کشور نیز در سطح 54.2 واحد قرار گرفت. انتشار این آمار توانست کمی معاملات دلار در برابر دیگر ارزهای مطرح جهان را بهبود بخشد.

این روند چندان دوام نیاورد و با اعلام خبر افت 1.8 درصدی میزان فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در ماه جولای نسبت به ماه پیش از آن، بار دیگر معاملات دلار زیر فشار قرار گرفت. همچنین شهادت داماد ترامپ در برابر بازرسان سنای این در زمینه ارتباط با روسیه‌ای‌ها نیز دلار را تحت تاثیر منفی خود قرار داد. کوشنر در این زمینه گفته: چهار مرتبه با مقام‌های روسیه در سال گذشته دیدار کرده اما ارتباطی با فعالیت‌های مسکو در زمینه تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری نداشته است.

در این میان قرار است امروز و فردا نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده برگزار شود و در این میان فعالان اقتصادی امیدوارند از این نشست خبرهایی در زمینه برنامه این نهاد برای کاهش حجم ترازنامه بشنوند و همین امر نیز حمایت نسبی را از دلار به عمل آورده و از افت ملموس ارزش این ارز جلوگیری کرده است. 

بهای کنونی شاخص دلار ایالات متحده با افت مختصری در سطح 93.88 واحد قرار گرفت.