سرنوشت برداشت از صندوق توسعه برای «اخابر»

17:07 - 1400/01/17
مخابرات ایران قصد دارد برای باقی‌ماندن در فضای رقابتی اپراتورها نسبت به ارتقای کیفیت خدمات و افزایش سرعت واگذاری‌ها اقدام کند. در این راستا نظر مساعد معاون اول رئیس جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی و ادامه رایزنی‌ها گرفته شده اما همچنان موردی برای سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی نشده است.

عدم تغییر تعرفه تلفن ثابت

مخابرات ایران اگر چه هیچ پیشنهادی درباره تغییر تعرفه تلفن ثابت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه نکرده اما به دلیل اینکه اختلاف زیادی میان تعرفه ثابت و همراه است، این بنگاه خدماتی اکنون بسته‌هایی به وزارت ارتباطات پیشنهاد داده که سعی شده این اختلاف جبران شود.

افزایش سرعت واگذاری‌ها

رسول سرائیان؛ مدیرعامل مخابرات در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های شرکت مخابرات بر بستر شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت برداشت از صندوق توسعه ملی برای «اخابر» می‌گوید: رایزنی‌ها ادامه دارد، ضمن آنکه نظر مساعد معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است. مخابرات البته قصد دارد برای حضور در فضای رقابتی اپراتورها نسبت به ارتقای کیفیت خدمات خود عمل و افزایش سرعت واگذاری‌ها اقدام کند.

نبود سرمایه‌گذاری خارجی

این شرکت اگرچه با راه اندازی سامانه آنلاین رصد وضعیت خدمات مخابرات به دنبال توسعه خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات است اما به گفته مدیرعاملش هنوز در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی موردی عملیاتی نشده است.