با راه‌اندازی کارخانه ساخت رینگ آلومینیومی با مشارکت چینی‌ها مطرح شد

درآمد ۳۰ میلیون دلاری در سایپا

15:57 - 1400/01/17
مدیرعامل سایپا با اعلام تحقق تولید یک میلیون دستگاه تا ۳ سال آینده، از راه اندازی کارخانه ساخت رینگ آلومینیومی با مشارکت شرکت چینی و با درآمد سالانه ۳۰ میلیون دلاری خبر داد. در پی رشد مشارکت خارجی گروه سایپا بعد از برجام، این امکان فراهم شده پس از مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا، ظرفیت تولید گروه در سه سال آینده به بیش از یک میلیون دستگاه برسد.
درآمد ۳۰ میلیون دلاری در سایپا

گام‌های طرف ایرانی

سایپانیوز: مهدی جمالی در جریان کلنگ زنی و امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تولید رینگ آلومینیومی بین سایپا و هلدینگ چینی هانوس که دیروز عصر در خرمشهر انجام شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدنظر در ساخت رینگ رینگ آلومینیومی، بهره‌گیری از دانش روز دنیا و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و برای افزایش تولید است. وی حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را 25 میلیون دلار اعلام کرد که قرار است 30 درصد تولید رینگ آلومینیومی خرمشهر صادر شود.به گفته این مقام مسئول قرار است سالانه 3 میلیون رینگ در کارخانه تولید شود که با توجه به قیمت متوسط 10 دلاری، سالانه درآمد 30 میلیون دلاری محقق خواهد شد. پیش‌بینی شده به طور متوسط با ارزش تقریبی بین 20 تا 30 دلار هر رینگ در سال، 90 میلیون دلار گردش مالی به شرکت رینگ سایپا اضافه شود.

مدیرعامل گروه سایپا همچنین عنوان کرد: برای اقتصادی کردن این پروژه کار بخشی از تولیدات در قالب صادرات پیش بینی شده و امید است بخش صادرات بتواند هزینه‌های حمل و نقل به تهران، کاشان و سایر سایت‌های تولیدی را پوشش دهد. 

جمالی تاکید کرد: در پی رشد مشارکت خارجی گروه سایپا بعد از برجام، این امکان فراهم شده پس از مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا، ظرفیت تولید گروه در سه سال آینده به بیش از یک میلیون دستگاه برسد. سایپا به ادعاید مدیران خود در سال گذشته توانسته است نزدیک 57 درصد، به ظرفیت تولید خودرو در گروه خودرو سازی سایپا اضافه کند.

گام‌های طرف چینی

رئیس هیات مدیره شرکت رینگ سازی هانوس چین نیز با بیان اینکه بخشی از رینگ خودروسازان مطرح اروپایی را تامین می‌کند، گفت: دولت چین ، مجوز سرمایه‌گذاری در بخش رینگ‌سازی سایپای ایران در خرمشهر را صادر کرده و سعی می‌شود در کوتاه ترین زمان، تکنولوژی تولید رینگ آلومینیومی به خرمشهر منتقل و خط تولید تا سال آینده راه اندازی شود. در گام‌های بعدی نیز ساخت سایر قطعات خودرو یش بینی شده است.