رایزنی سیمانی‌ها برای سوبسید دریایی

14:49 - 1400/01/17
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از رایزنی با سازمان توسعه تجارت برای دریافت سوبسید صادرات دریایی خبر داد و گفت: قیمت‌ها در بازار در حال حاضر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به بازار و منطقه مورد معامله قرار می‌گیرد، بنابراین به صورت میانگین قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

میزان: عبدالرضا شیخان در ارتباط با وضعیت تولیدکنندگان سیمان کشور اظهار کرد: وضعیت تولیدکنندگان به شرایط مناسبی بازگشته و با حدود ۷۰درصد ظرفیت در حال تولید هستند. به گفته شیخان این وضعیت در اردیبهشت به مراتب بهتر از ماه‌های گذشته بوده، از این رو با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان وضعیت نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. وی با اشاره به پیش بینی توزیع ۴ میلیون تنی سیمان در ماه جاری تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در ماه جاری حدود ۴ میلیون تن سیمان در کشور توزیع شود که در ماه‌های آینده و همچنین عملیاتی شدن سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده انتظار می‌رود بازار سیمان رونق بیشتری را در خود احساس کند.

شیخان می‌گوید: قیمت‌ها در بازار در حال حاضر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به بازار و منطقه مورد معامله قرار می‌گیرد، بنابراین به صورت میانگین قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به بحث صادرات و گشایش بازارهای جدید صادراتی عنوان کرد: در ۳ماهه اول سال جاری گشایشی در بحث صادرات و بازارهای صادراتی صورت نگرفته و همان روند سال گذشته را تجربه می‌کند اما با توجه به مذاکره‌هایی که با سازمان توسعه تجارت صورت گرفته امید است سوبسید‌های حمل دریایی عملیاتی شود.