صادرات به قطر با زیرمجموعه «حکشتی»

14:47 - 1400/01/17
رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصول‌های کشاورزی با اعلام آمادگی صادرات انواع محصول‌های کشاورزی و غذایی به قطر از امکان ارسال محصول‌ها توسط کشتیرانی والفجر (زیرمجموعه کشتیرانی ایران) خبر داد.

فارس: در پی قطع رابطه عربستان و دیگر کشورهای عربی امارات، مصر ، یمن، بحرین و لیبی با قطر، ایران نزدیک‌ترین کشور به قطر است که می‌تواند از طریق راه آبی با طی مسافتی 12 ساعته محصول‌های غذایی را به این کشور صادر کند. رضا نورانی؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصول‌های کشاورزی در این باره می‌گوید: با هماهنگی که با خط کشتیرانی والفجر انجام شده امکان ارسال محصول‌ها از 3 بندر بوشهر، بندرعباس و بندر لنگه از طریق خطوط کشتیرانی ایران به قطر فراهم است.  قطر سالانه 4 تا 5 میلیارد دلار انواع مواد غذایی را از کشورهایی همچون عربستان سعودی، مصر و امارات وارد می‌کرد که با تشدید تحریم‌ها اکنون به یکباره با تنش‌هایی مواجه شده است.

کشتیرانی والفجر بعد از پذیرش و عدم عرضه سهام در بورس در سال 90، آذر 94 با نماد معاملاتی «حفجر» در فرابورس پذیرفته شد و قرار بود سهام آن واگذار شود اما تاکنون چنین رویدادی رخ نداده است. سرمایه این شرکت که سال 1365 تاسیس شده، بیش از 56 میلیارد تومان بوده و کشتیرانی ایران مالک 90 درصد آن است. این شرکت نخستین شرکت کشتیرانی تخصصی حمل مسافر و بار در منطقه پس از انقلاب بوده و در جابجایی مسافر و حمل بار از بنادر جنوبی کشور به جزایر و نیز کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فعال است.