پیشنهاد تعطیلی ۲روزه تهران روی میز دولت

14:20 - 1400/01/17
پیشنهاد تعطیلی ۲روزه تهران روی میز دولت قرار گرفت.

به گزارش «دنیای بورس»، ایسنا نوشت: استاندار تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت:

در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند. به این ترتیب صنایع از سوخت گاز و گازوئیلی که حداقل ۵۰ درصد آن از یورو ۴ برخوردار است، استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر پلیس نیز از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کرده است. همچنین تلاش برای برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.

فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف است و تلاش می‌کنیم تا فعالیت معادن شن و ماسه به میزان تاثیری که بر آلودگی هوا دارند، کنترل شوند.

با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، متاسفانه به دلیل این که پدیده جوی ناپایدار نداشته‌ایم، با انباشت آلاینده‌ها مواجه هستیم و بر اساس گزارش هواشناسی به غیر از غروب یکشنبه و وزش باد اندکی که داریم، در بقیه ساعات با پایداری جوی مواجه هستیم و به این ترتیب انباشت آلاینده‌ها تداوم پیدا می کند. به این ترتیب علی رغم همه تمهیدات اتخاذ شده باید تمهید دیگری اتخاذ شود.

پیشنهاد اعضای کمیته اضطرار دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد که برابر قوانین معاون اول رئیس جمهور و یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام خواهند داد.