آخرین تحولات فلزات پایه

13:30 - 1400/01/25
در پی سقوط ارزش دلار در روز دوشنبه به تبع اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، فلزات پایه در شروع معاملات هفتگی در مسیر رشد قرار گرفته‌اند اما رفته رفته این روند محدود شد و برخی محصولات مانند سرب و روی منفی شدند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد اما نکته دارای اهمیت این است که پیشتازی امانوئل ماکون نامزد میانه رو بر رقیب راست افراطی خود یعنی ماری لوپن باعث کاهش نگرانی‌ها میان سرمایه‌گذاران شده و همین امر نیز رشد ملموس ارزش یورو و سقوط شاخص دلار را رقم زده است. افت ارزش دلار در روز جاری معاملات فلزات پایه در لندن را با رونق نسبی در اوایل روز مواجه کرد اما این روند در ادمه معاملات کمی از میان رفت . در این میان بازار شانگهای در صبح امروز و پیش از اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فضای رو به افولی را تجربه کرد و در ادامه نیز با وجود اعلام نتایج این انتخابات تنها کمی از فشار اولیه کاسته شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشد قیمتی 0/3 درصدی در سطح 5658 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/14 درصدی در سطح 1949 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی مختصر در سطح 2142 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 0/24 درصدی در سطح 2584 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 0/5 درصد ارزان شده و روی نیز افت قیمتی دو درصدی را تجربه کرده است. سرب یک درصد افت کرده و در این میان مس توانسته رشد قیمتی به میزان 0/2 درص را را پشت سر گذاشته است.