روش های جدید کسب درآمد از موسیقی [100% کاربردی]

از زمان های گذشته تا به امروز موسیقی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محبوب ‌ترین هنر ها و فرهنگ ‌های جهانی شناخته می شود.

رپرتاژ آگهی: از زمان های گذشته تا به امروز موسیقی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محبوب ‌ترین هنر ها و فرهنگ ‌های جهانی شناخته می شود. موسیقی علاوه بر ابزاری به عنوان بروز احساسات و بیان رویداد ها، یک منبع مهم و قابل توجه برای درآمد زایی است. با پیشرفت های تکنولوژی، کسب درآمد در زمینی موسیقی نیز دست خوش تغییرات بسیاری شده است. خواننده های جوان با استفاده از روش های جدید به کسب درآمد از موسیقی می پردازند. اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید، بهتر است خود را با شرایط جدید کسب درآمد از موسیقی وقف دهید.

استریمینگ موسیقی از پلتفرم ‌های دیجیتال

استریمینگ موسیقی از پلتفرم ‌های دیجیتال یکی از ایده آل ترین و در عین حال محبوب ترین روش های جدید برای کسب درآمد از موسیقی است. برای این کار پلتفرم های مختلف ایجاد شده اند که از معروف ترین آن ها می توان به پلتفرم های زیر اشاره کرد:

  • Spotify
  • Apple Music
  • Amazon Music

هنرمندان می توانند موسیقی های خود را در این پلتفرم ها آپلود کنند تا مخاطبان آن ها به آهنگ هایشان گوش دهند. این پلتفرم ها تعرفه های مشخص و مجزایی را به ازای تعداد پلی کردن آهنگ توسط مخاطبان دارند. هر چقدر که یک آهنگ تعداد بیشتری از طریق این پلتفرم ها اجرا شود، درآمد هنرمند و صاحب اثر نیز بیشتر می شود. علاوه بر آن این پلتفرم ها از برنامه های جذاب و مختلف دیگر برای حمایت از هنرمندان بهره می برند.

به عنوان مثال صاحبان اثر می توانند از طریق تبلیغات، اسپانسر، دریافت حق اشتراک، دریافت حمایت های مالی داوطلبانه از سمت هوادارانشان و... درآمد زایی داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که پلتفرم های نام برده، حساسیت بسیار بالایی در رابطه با موضوع کپی رایت دارند و اگر آهنگ، بیت یا سایر اجزای کار شما کپی تشخیص داده شود سریعا آن آهنگ از پلتفرم حذف شده و هیچ پولی بابت آن برای شما پرداخت نخواهد شد.

کسب درآمد از طریق آپلود موسیقی در یوتیوب

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم هایی است که افراد شاغل در حوزه موسیقی می توانند با استفاده از آن به درآمدزایی بپردازند. اگر در زمینه موسیقی فعالیت می کنید، می توانید یک کانال برای خود ایجاد کرده و به فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب اقدام کنید. حال تنها کافی است تا کار های هنری خود را داخل آن آپلود کنید. یوتیوب به ازای افرادی که ویدئوتان را مشاهده کنند، به شما پول می پردازد. طبیعتا هر چقدر که میزان بیننده های ویدئو شما بیشتر باشد، به همان میزان نیز درآمدتان افزایش پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است افراد بسیار زیادی موسیقی و اجرا های خود را در داخل یوتیوب بارگذاری می کنند. از این رو اگر قصد دارید تا ویدئو شما دیده شود و به دست مخاطبان بیشتری برسد، حتما بایستی در ساخت آن، دقت و حساسیت بالایی به خرج دهید تا یک محتوای منحصر به فرد و جذاب برای بیننده ارائه دهید. استفاده از عنوان زیبا، کاور شیک و مدرن و... می توان تاثیر زیادی در دیده شدن محتوای یوتیوب شما داشته باشد.

فروش موسیقی دیجیتال به صورت آلبوم یا تک آهنگ

از دیگر روش های جدید کسب درآمد از موسیقی می توان به فروش موسیقی به صورت دیجیتال اشاره کرد که در بین هنرمندان و خوانندگان طرف دار بسیار زیادی داشته و امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا اهنگ های خود را به صورت دیجیتال به فروش برسانند. خوشبختانه برای این کار هم پلتفرم های بسیار زیاد و معتبری ساخته شده است تا هنرمندان به راحتی بتوانند برای این کار اقدام کنند.

خوانندگان می توانند آهنگ های تکی خود یا آلبوم های موسیقیشان را از طریق پلتفرم ‌هایی مانند Bandcamp، iTunes، و Google Play به فروش بگذارند. این روش به خوانندگان این امکان را می‌دهد که موسیقی های خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش برسانند و از این طریق حمایت مالی طرفداران خود را کسب کنند. شما می توانید با تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی مناسب، درآمد قابل توجهی را از طرق فروش موسیقی به صورت دیجیتال به دست آورید.

همکاری با برند ها و تولید موسیقی برای رسانه ‌های مختلف

هنرمندان و خوانندگان می توانند از طریق همکاری با برند ها و تولید موسیقی برای رسانه ‌ها از موسیقی که تولید کرده اند، درآمدزایی داشته باشند. به عنوان مثال خواننده ها می توانند برای تیزهای تبلیغاتی، سریال ها و فیلم‌ های مختلف، بازی ‌های ویدیویی درآمد های بسیار خوبی را کسب کنند. همچنین استفاده از این روش باعث می شود تا هنرمندان علاوه بر درآمد مالی، شهرت بیشتری را برای خود به دست آورند.

استفاده از فناوری نوین NFT و فروش کاور و آهنگ

NFTها یکی از فناوری های نوینی هستند که هنرمندان می تواند با بهره گیری از آن ها درآمدزایی داشته باشند. در این روش خواننده ها با انتقال یک قطعه موسیقی به عنوان NFT، مالکیت دیجیتال و منحصر به ‌فرد آن را به خریدار انتقال می دهند. البته بیشتر هنرمندان ترجیح می دهند کاور موسیقی و آلبوم های خود را به این روش به فروش برسانند.

خوانندگانی که قصد انجام این کار را دارند، NFT اثر خود را به صورت مزایده به فروش گذاشته و آن را به بیشترین قیمت می فروشند. برای انجام این کار پلتفرم های زیادی وجود دارد اما پلتفرم‌ های OpenSea و Rarible جز معروف ترین ها هستند.

استفاده از فرصت های کسب درآمد از موسیقی

اگر در زمینه موسیقی و تولید آهنگ فعالیت می کنید، می توانید با استفاده از روش های مختلف برای خود درآمدزایی داشته باشید. البته برای این که بتوانید سریع تر و راحت تر در این مسیر پیشرفت کنید و درآمد های بالا تری را کسب کنید بهتر است آگاهی و دانش کافی در این زمینه را پیدا کرده و با برنامه ریزی و استراتژی مناسب این راه را شروع کنید. حسینی فایننس با دانش و تخصص بالایی که دارد، می تواند شما را در رسیدن به این هدفتان یاری کند.

Submitted by honarkar on