ثبت یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس تهران

14:57 - 1403/05/21
اکوایران: روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و 107 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 466 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 3 هزار و 375 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 225 واحدی در رقم 634 هزار و 553 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 5 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 703 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 89 واحد به سطح 109 هزار و 263 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و 107 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای شپنا، فولاد، سلیم و وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نوری، وبانک، حسینا، فسبزوار و وخاور تعلق داشت.

ثبت یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس تهران20

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، وبملت و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، شپدیس و شستا نمادهای سبزی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فزر و شرانل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای حسینا، فصبا و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شپنا بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، کرمان و معین بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 754 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 703 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و 646 میلیارد تومان رسید. 

ثبت یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس تهران11

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد سپ بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 161 میلیارد تومان بود. 

پس از سپ، نوری بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 226 میلیون و 283 هزار و 311 سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به حفارس تعلق داشت. دو نماد خودرو و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 110 نماد صف خرید داشتند و 349 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 285 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به رقم 808 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ثبت یازدهمین روز خروج سرمایه از بورس تهران18