بورس در مسیر نزول پوکر کرد

15:21 - 1403/05/09
اکوایران: بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 9 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 11 هزار و 289 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 120 هزار و 459 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 4 هزار و 136 واحدی در رقم 678 هزار و 892 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 144 واحد افت کرد به رقم 21 هزار و 929 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و 136 واحد به سطح 119 هزار و 986 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای چهارمین روز متوالی منفی شد و 201 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای وگستر، وبملت، شپدیس و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بورس، نمرینو، فزر، فرابورس و خدیزل تعلق داشت.

بورس در مسیر نزول پوکر کرد9

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فارس و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کالا، شستا و بترانس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خدیزل و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، فزر و زماهان نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، سلیم و شفام بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 13 هزار و 14 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 333 میلیارد تومان بود که 18 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 163 میلیارد تومان رسید. 

بورس در مسیر نزول پوکر کرد4

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فملی (شرکت ملی صنایع مس  ایران) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 121 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، سلیم بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و نمرینو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 523 میلیون و 314 هزار و 173 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خاور و فملی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 37 نماد صف خرید داشتند و 98 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 13124 6 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 3 درصدی به رقم 248 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس در مسیر نزول پوکر کرد12