پیش‌بینی بورس فردا 10 تیر 1403 /آیا سیگنال‌های تکنیکالی مثبت برای رشد شاخص کل به وجود آمده است؟

16:08 - 1403/04/09
اکوایران: ​بازار بورس تهران امروز تماماً نگاه خود را معطوف به نتیجه انتخابات 8 تیر ماه قرار داده بود و در دقایق پایانی بازار که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود کمی از سرعت رشد خود را کم و شاخص که در طول روز جاری بیش از 12 هزار واحد رشد را دیده بود در نهایت با 10 هزار و 800 واحد رشد کار را تمام کرد. این در حالی بود که دامنه نوسان بعد از یک و ماه و نیم کاری که محدود شده بود، بازگشایی شد و به روال سابق برگشت.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری ارزش معاملات در محدوده 4500 میلیارد تومانی قرار داشت که نسبت به روزهای پیشین کمی بهبود پیدا کرده بود. اما ابهام همچنان برای بازار سرمایه و برای آینده اقتصادی و سیاسی به واسطه دور دوم انتخابات همچنان پابرجا است البته که بازار پیش‌بینی می کند که احتمالا چه کسی پیروز میدان 15 تیر ماه (دور دوم انتخابات) خواهد بود.

 

ارزش معاملاتی گروه خودرویی 204 میلیارد تومان و گروه شیمیایی 154 میلیارد تومان ثبت شد. همچین گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی 151 میلیارد تومان کار را تمام کرد تا سه گروه برتر بازار امروز از نظر ارزش معاملاتی نیز مشخص شود.

عرضه اولیه دیگری در راه بورس تهران است و نماد معین در فردا 10 تیر ماه 1403 به بازار عرضه خواهد شد. حداکثر سهام قابل‌خریداری توسط هر کد معاملاتی برای نماد معین  3 میلیون و 125 هزار سهم است و همچنین تعداد سهام قابل عرضه به سرمایه‌گذاران واجدشرایط به روش حراج250 میلیون سهم معادل 2 درصد از سهام شرکت است

بیشترین اخبار این روزها در مورد حواشی انتخابات و نتیجه آن است که آن هم به دور دوم کشید شد و به این ترتیب مسعود پزشکیان با 10 میلیون و 415 هزار و 991 رای و سعید جلیلی با 9 میلیون و 473 هزار و 298 آرا برای رقابت در دور دوم انتخابات در روز 15 تیر ماه همچنان در صحنه انتخاباتی کشور حضور دارند.

اما لابه لای اخبار انتخاباتی شاهد افزایش نرخ دلار نیمایی بودیم و نرخ دلار نیما به کانال 43 هزار تومان وارد شد. همچنین به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت دولت و به پیشنهاد وزارت اقتصاد، سهام دولت در 9 شرکت از طرف سازمان خصوصی سازی واگذار خواهد شد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد شادگان، فولاد غدیر نیریز، فولاد سفید چهار محال، اپال پارسیان، فولاد سبزوار، آلومینای ایران، پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجر جم شرکت‌هایی هستند که از آنها برای واگذاری نام برده شده است.

همچنین بورس کالای ایران فردا یکشنبه ۱۰ تیر میزبان عرضه ۲۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور و ۲۰ دستگاه کامیون فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل با موعد تحویل 10 شهریور است. 

اما خبری هم از بازارهای جهانی رسیده است که غول اینترنتی آمازون برای نخستین بار در روز چهارشنبه، به ارزش بازاری بیش از ۲ تریلیون دلار رسید و پنجمین شرکت آمریکایی از نظر ارزش بازاری شده است که گفته می شود با خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به هوش مصنوعی، به این نقطه عطف دست یافت.

و خبر دیگر اینکه سی و  پنجمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه ضمان به ازای هر قطعه شمش طلا در سی و  پنجمین حراج این مرکز شرکت کنند.

گفته می‌شود که طی ۳۴ حراج حضوری شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران،  ۵۵۸۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۶ تیرماه ۲۳.۶۶ درصد ثابت باقی ماند. طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ بازار بین بانکی برای سه هفته اخیر حوالی 23.66 درصدی قرار گرفته است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

بازار بورس تهران با توجه به نتیجه دور اول انتخابات ریاست جمهوری این طور برداشت کرده است که نتیجه دور بعد نیز تا حدودی قابل پیش‌بینی است و بازار ریسک خرید برای این یک هفته را به خود دیده است. این موضوع را می‌توان از ارزش معاملات برداشت کرد چرا که در پایان معاملات روز جاری ارزش معاملاتی رقمی بیش از 4500 میلیارد تومان را به خود دید.

از منظر تکنیکالی نیز شاخص اندیکاتور RSI از محدوده های هیجان بیش فروش خارج شده است و به احتمالا قوی در روزهای آینده خط روند نزولی ایجاد شده برای این اندیکاتور نیز رو به بالا شکسته شود. البته که میانگین 200 روزه و پس از آن میانگین 55 روزه به عنوان مقاومت های جدی برای شاخص کل بر سر راه آن قرار دارند.

اما مهمترین موضوع برای اهالی بازار سرمایه آینده روشن است که آن را در نتیجه انتخابات دور دوم می‌بییند تا بلکه از ناملایماتی که برای بازار سرمایه در طول چند سال اخیر رخ داده است کمی کاسته شود. البته که تیم اقتصادی دولت آینده برای اهالی بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت است.

به هر حال ظواهر امر این طور نشان می دهد که بازار بورس تهران از منظر تکنیکالی تحرکاتی را در خود دیده است و بازار به رشد و روزهای مثبت امیدوار تر است.

پیش‌بینی بورس فردا 10 تیر 1403 /آیا سیگنال‌های تکنیکالی مثبت برای رشد شاخص کل به وجود آمده است؟18