بورس از محدودیت 2 درصدی فارغ شد / خرج سرمایه حقیقی از بازار

14:07 - 1403/04/09
اکوایران: روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 83 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه 9 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 892 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 398 واحدی در رقم 678 هزار و 661 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 141 واحدی به رقم 22 هزار و 445 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 627 واحد به سطح 119 هزار و 672 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 83 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد کنور بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 27 میلیارد تومان بود. پس از کنور، نمادهای وبملت، شستا، وتجارت و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بوعلی، حکشتی، ذوب، تاپیکو و فزر تعلق داشت.

بورس از محدودیت 2 درصدی فارغ شد / خرج سرمایه حقیقی از بازار0

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای نوری، بوعلی، حکشتی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، وامید و خودرو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، شگویا و خدیزل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، مارون و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 929 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 540 میلیارد تومان بود که 16 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 915 میلیارد تومان رسید. 

بورس از محدودیت 2 درصدی فارغ شد / خرج سرمایه حقیقی از بازار12

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ثفارس بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 61 میلیارد تومان بود. 

پس از ثفارس، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد بوعلی و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 953 میلیون و 180 هزار و 168 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 104 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 79 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 128 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 324 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس از محدودیت 2 درصدی فارغ شد / خرج سرمایه حقیقی از بازار19