نیکران موتور صدرنشین خدمات پس از فروش صنعت موتورسیکلت کشور شد

20:41 - 1403/04/03
با انتشار نتایج بازرسی و ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های موتورسیکلتی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، شرکت نیکران موتور پاسارگاد موفق به اخذ رتبه اول در صنعت موتورسیکلت کشور شده است.

طبق آخرین ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت این شرکت با کسب امتیاز ۸۳.۹ و کسب بالاترین امتیازات در تمام شاخص‌ها، مقام اول خدمات پس از فروش صنعت موتورسیکلت  کشور را به خود اختصاص داد. این در حالی است که نیکران موتور برای پنجمین سال موفق به کسب رتبه اول در رضایت مندی مشتریان شده که در حوزه صنعت اتفاق کم نظیری برای یک شرکت خصوصی است.

این نتایج در حالی به دست آمد که مدیران ارشد نیکران موتور پاسارگاد علاوه بر تاکید بر تلاش در مسیر ارتقاء رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، نگاه ویژه‌ای نیز بر حمایت‌های فنی و مدیریتی از نمایندگی‌های مجاز به منظور تسهیل در چرخه خدمت‌رسانی به مشتریان داشتند. دورنمای این تاکید نیز بر این منطق استوار بود که هر چه میزان رضایت نمایندگی‌ها از سهولت اجرای فرآیندها در شرکت مادر بالاتر باشد، خدمات مناسبت‌تر و با کیفیت‌تری به مشتریان نهایی مجموعه ارایه می‌شود و این چرخه باعث رشد کلی رضایت مشتریان خواهد شد و کسب امتیاز ۸۷.۶ در این شاخص (DSI) نیز موید تلاش موفق نیکران موتور در این مسیر است.

نیکران موتور صدرنشین خدمات پس از فروش صنعت موتورسیکلت کشور شد6

گفتنی است نیکران موتور در سال 1401 مقام دوم را دارا بوده و امسال با یک پله صعود توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این شرکت با ارائه خدمات متمایز فروش و هدف قراردادن افزایش رضایت مشتریان اقدامات قابل توجهی انجام داده است. بهره‌مندی از فاکتورهایی همچون ارتقای سیستم های ارائه خدمات، آموزش اثربخش پرسنل و حضور نیروهای با تجربه در سطح شبکه نمایندگان، استاندارد سازی نمایندگان، توسعه و بهبود دسترسی مشتریان به نمایندگی‌های مجاز و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و پایش شکایات و نظر سنجی مشتریان در شرکت و زنجیره نمایندگی ها  از علل مهم دستیابی به این جایگاه بوده است.

در ادامه این گزارش نیز آمده است که برآیند امتیاز شرکت نیکران موتور در ارزیابی فرآیندها، زیرساخت‌‌‌ها و عملکرد، مطابق بازنگری چهار ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش که نشات گرفته از قانون حمایت از مصرف‌کننده است، ۵۷ درصد  بالاتر از متوسط خط صنعت و همچنین فراتر از تمامی شرکت‌ها در زمینه خدمات پس از فروش موتورسیکلت بوده است. همچنین بیشترین رشد شرکت نیکارن موتور ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ارزیابی بازنگری چهار ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش در بخش سیستم مدیریت خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان بوده است.

نیکران موتور صدرنشین خدمات پس از فروش صنعت موتورسیکلت کشور شد7