افت 15 درصدی معاملات بورس تهران در اولین روز معاملاتی تابستان

16:27 - 1403/04/02
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 15 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 678 میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز شنبه 2 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 934 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 47 هزار و 915 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 241 واحدی در رقم 665 هزار و 973 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 65 واحدی به رقم 21 هزار و 945 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 465 واحد به سطح 115 هزار و 364 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و 193 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 26 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای شپنا، ثفارس، خودرو و دامین بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک، نوری، وخارزم، پکرمان و بوعلی تعلق داشت.

افت 15 درصدی معاملات بورس تهران در اولین روز معاملاتی تابستان9

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای نوری، فملی، بوعلی و فولاد نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای خودرو، شپنا، وبملت و فخوز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، فصبا و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، بپاس و شپاس نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 38 هزار و 504 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 28 هزار و 195 میلیارد تومان بود که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 15 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 678 میلیارد تومان رسید. 

افت 15 درصدی معاملات بورس تهران در اولین روز معاملاتی تابستان4

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 56 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و دامین رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبانک و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 574 میلیون و 706 هزار و 620 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وبملت و وخارزم نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 106 نماد صف خرید داشتند و 209 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 158  میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 19 درصدی به 404 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

افت 15 درصدی معاملات بورس تهران در اولین روز معاملاتی تابستان2