به فکر توسعه در بازار پست و کارگو غرب آسیا و خاورمیانه هستیم

08:30 - 1403/04/02
شرکت کوریر و "کارگو دکاپست" با ورود به عرصه بین الملل، به فکر توسعه سهم بازار با اولویت کشورهای آسیایی است.

علیرضا محمدی، مدیر تیم بین الملل شرکت دکا پست در گفت و گو با دنیای بورس در خصوص فعالیت های بین الملل این شرکت گفت: شرکت دکاپست سابقه فعالیت کمتر از 2 سال دارد اما در مدت زمان کوتاهی و به پشتوانه نیروهای مجرب و حمایت و اعتماد هلدینگ بزرگ دکا توانسته است خدمت رسانی به هموطنان عزیز را آغاز کند و وارد حوزه بین الملل نیز بشود. این شرکت در دو حوزه اصلی داخلی و بین الملل فعال است و اکنون در بخش داخلی 335 دفتر رسمی و نمایندگی فعال در سراسر کشور وجود دارد. در حوزه داخله و بین­الملل نیز دکا پست حدود 5 ماه است که خدمات رسانی را آغاز کرده ­است.

وی در ادامه به گستره فعالیت بین الملل این شرکت اشاره کرد و گفت: دکاپست تقریبا برای تمامی کشورها از شرق آسیا تا اروپا ،خاورمیانه، آمریکا و... سرویس ارسال و دریافت مرسولات دارد.

محمدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تعریف واژه پست و نگاهی به تاریخچه آن در واقع باید پست را مترادف با کلمه کوریر courier در نظر گرفت که در مجموع یک رسالت را دنبال می کند و آن ارسال و دریافت مرسوله به صورت درب به درب است. ولی غالباً کلمه پست در افکار عمومی به سمت خدماتی که شرکت های حاکمیتی و دولتی و کشور هایی که عضو اتحادیه بین المللی پست (UPU ) هستند اشاره دارد. اما سرویس کوریر، توسط شرکتهای بخش خصوصی که در این حوزه وارد می شوند و خدمات خود را با استفاده از شبکه اختصاصی خود ارائه می­کنند، اطلاق میشود که این سرویس در برگیرنده ارسال و دریافت اوراق و اسناد یا بسته و کالاها با وزن حداکثر 30 کیلوگرم است.

به فکر توسعه در بازار پست و کارگو غرب آسیا و خاورمیانه هستیم4

البته نکته با اهمیتی که باید به آن اشاره کرد، این است که فعالیت دکاپست تنها به سرویس های کوریری محدود نمیشود و درزمینه بارهای سنگین وزن بین المللی که به نام کارگو شناخته می­شود نیز فعالیت بزرگ و چشمگیری را شروع کرده ایم و تمرکزمان همزمان بر روی هر دو سرویس کوریر و کارگو میباشد. در حقیقت مزیت دکاپست نسبت سایر شرکتهای همکار ارائه  راهکارجامع یا Total Solutions در صنعت لجستیک کشور است به طوری که  به درخواست مشتری صفر تا صد فرآیند صادرات و واردات کالا شامل تشریفات گمرکی مبدا و ترخیص کالا در ایران و مقصد، انبارداری، خدمات فرودگاهی و... نیز توسط این مجموعه به درخواست مشتری قابل انجام است.همچنین شاید برای خوانندگان محترم جالب باشد که ما محمولاتی را در کشورهای ثالث جا به جا نمودیم که مبدا و مقصد آن اصلا ایران نبوده است.

وی در زمینه پیگیری و ردیابی محصولات بین الملل افزود‌: مرسولات و محموله های بین­الملل در ابتدا پذیرش شده و بعد ازانجام تشریفات اولیه در مبدا و تایید برای ارسال، به آن محموله یک شماره اختصاصی تعلق میگیرد، (که در کارگو این شماره یونیک همان شماره بارنامه ایرلاین یاMaster AWB است و درمحصولات کوریری شماره ترکینگ) که در اختیار مشتری قرار میگیرد. این شماره یونیک به مشتریان این امکان را می­دهد که از طریق تماس با دکا پست یا مراجعه به سایت شرکت های همکار ( مانند DHL) که وظیفه انتقال تا کشور مقصد را بر عهده دارند، رهگیری محموله را انجام دهند.

مدیربین الملل دکاپست همچنین در زمینه تاثیر تحریم­های موجود بر این صنعت افزود: خوشبختانه به لطف خدا این امر مانع گسترش فعالیت های این صنعت نبوده ولی باعث افزایش هزینه ها و سختی شرایط به ویژه در بحث انتقال فناوری و برخی تجهیزات مورد نیاز میباشد .

به فکر توسعه در بازار پست و کارگو غرب آسیا و خاورمیانه هستیم5

در این مسیر پر چالش،‌ شرکت نوظهور دکاپست با استفاده از روش های نوین بازاریابی از جمله ارائه پیشنهاد تخفیف به شرکت های واردات و صادرات،تسهیل فرآیندهای عملیاتی به منظور افزایش سرعت ارسال و دریافت مرسولات و کاهش هزینه ها، خدمات پشتیبانی و اطلاع رسانی از چگونگی روند سیر مرسولات و در نهایت ایجاد مزیتهای ارزش افزوده در مقایسه با سایر شرکتهای همکار،‌ توسعه بازار خود را انجام می دهد.

همچنین با رصد مسیرهای جدید و ازریابی مداوم قیمت های حمل ونقل،‌ پیاده سازی استراتژیJoint Venture با شرکت های بزرگ برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات،‌ سعی در مطرح شدن در بازارهای آسیایی به خصوص آسیای غربی را داریم.

در پایان،  شماره تلفن 1451 در سراسر کشور آماده  پاسخگویی مشتریان گرامی دکاپست بوده و جهت اطلاعات بیشتر از خدمات قابل ارائه نیز از طریق وب سایت www.dekapost.com همراه شما هستیم.