بورس در لوپ رکودی

14:56 - 1403/03/23
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 15 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 603 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه 23 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 804 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 75 هزار و 492 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 2 هزار و 2 واحدی در رقم 672 هزار و 968 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 78 واحدی به رقم 22 هزار و 206 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 672 واحد به سطح 117 هزار و 227 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و 411 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 103 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای فملی، فولاد، خودرو و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبصادر، غفارس، وخاور، دابور و ثباغ تعلق داشت.

بورس در لوپ رکودی6

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، وامید و فملی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خاور و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، سامان و ساوه نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و وتجارت و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و غویتا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 820 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 739 میلیارد تومان بود که 49 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 15 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 603 میلیارد تومان رسید. 

بورس در لوپ رکودی18

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 234 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، وتجارت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و وامید در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد یک میلیارد و 39 میلیون و 51 هزار و 83 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ذوب تعلق داشت. دو نماد شستا و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 300 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 157 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 18 درصدی به 546 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس در لوپ رکودی1