پیش بینی بورس هفته / یک نمای جدید از افق بازار سرمایه

17:35 - 1403/03/18
اکوایران: با تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افق سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز تیره‌تر می‌نماید.

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران در مجموع روند ریزشی داشت. در روز شنبه شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 154 واحد رشد کرد اما 199 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 6 هزار و 807 واحد ریزش کرد و 252 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

 

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بازار تعطیل بود و روز چهار‌شنبه شاخص 6 هزار و 160 واحد پایین آمد و برای سومین روز متوالی شاهد خروج سرمایه از بازار بودیم که رقم آن 221 میلیارد تومان بود. 

در هفته اخیر همانند هفته پیش دامنه نوسان قیمت سهام منفی و مثبت 2 درصد بود، بنابراین شاهد تداوم صف‌های سنگین در بازار بودیم و ارزش معاملات نیز ارقام بسیار پایینی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد سهام روز شنبه به حدود 3 هزار میلیارد تومان رشد کرد اما در در دو روز معاملاتی بعدی به محدوده 2 همت برگشت. میانگین ارزش معاملات خرد 2 هزار و 837 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 514 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 13 درصدی داشته است. 

به نظر می‌رسد نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و محدود بودن دامنه نوسان از عوامل اصلی پایین بودن ارزش معاملات باشد. برخی از معامله گران تصمیم گیری درباره تعیین استراتژی سرمایه گذاری را به پس از انتخابات موکول کرده‌اند. از سوی دیگر محدودیت دامنه نوسان تعدیل قیمت‌ها را تدریجی کرده که بر بازار اثر منفی گذاشته است. با این وصف به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز نیروی صعودی قدرتمندی در بازار دیده نشود، به ویژه آن که با تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افق سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز تیره‌تر می‌نماید.

پیش بینی بورس هفته / یک نمای جدید از افق بازار سرمایه5