صف فروش 2 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران

14:44 - 1403/03/06
امروز مجموع ارزش صف‌های فروش سهام با افزایش 150 درصدی به 2 هزار و 401 میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 20 هزار و 730 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 77 هزار و 751 واحد رسید. بدین ترتیب با آن که امروز نیز محدودیت نوسان قیمت 2 درصدی در بازار اعمال شد اما شاخص بیش از روز گذشته ریزش کرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 4 هزار و 261 واحدی در رقم 685 هزار و 510 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 264 واحدی به رقم 22 هزار و 581 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و 817 واحد به سطح 121 هزار و 428 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز متوالی منفی شد و 655 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 51 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای وبملت، فولاد، شستا و شگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شکلر، وآتوس، خگستر، شدوص و کخاک تعلق داشت.

صف فروش 2 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران3

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شهر، شکلر و خچرخش از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا و فغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، بساما و بخاور نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و فملی و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، سامان و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 6 هزار و 870 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 365 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 52 میلیارد تومان رسید. 

صف فروش 2 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران3

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 127 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، ومهان بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد سشرق و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 376 میلیون و 841 هزار و 859 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ذوب تعلق داشت. دو نماد فملی و ومهان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 16 نماد صف خرید داشتند و 626 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 61 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 19 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 150 درصدی به 2 هزار و 401 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

صف فروش 2 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران15