حرکت پول حقیقی به سمت سود بدون ریسک با تعطیلی بازار سهام!

11:59 - 1403/03/03
تعطیلی بازار سهام در روز چهارشنبه در کنار تعطیلات آخر هفته موجب شد تا صندوق‌های درآمدثابت در روز سه‌شنبه ورود پول حقیقی داشته باشند.

بازار سهام معمولاً در روز‌های چهارشنبه هر هفته شاهد تشدید حرکت سرمایه حقیقی به سمت صندوق‌های درآمد ثابت است و روز شنبه با معکوس این روند مواجه می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بر خلاف موقعیت‌های سهامی، در روز‌های تعطیل نیز بازدهی دارند و روند خرید واحد‌های این صندوق‌ها در روز قبل از تعطیلات و فروش آن در ابتدای معاملات هفته به سود‌آوری سبد‌های دارایی کمک می‌کند.

فعالان بازار سهام نیز همواره در تلاش هستند تا بازدهی بیشتری کسب کنند و در صورتی که کارمزد فروش موقعیت‌های سهامی و خرید آن‌ در ابتدای هفته به علاوه کارمزد صدور و ابطال واحد صندوق‌ها کمتر از سود این سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشد؛ حرکت پول حقیقی یک روند آخر هفته‌ای در صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمدثابت به خود می‌گیرد.

در آخرین هفته اردیبهشت ماه، یک سانحه هوایی، موجب شهادت رئیس جمهور شد. با این اتفاق، دولت روز چهارشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد و روز دوشنبه و چهارشنبه، بازار سهام بسته شد. بسته شدن بازار سهام در روز چهارشنبه موجب شد تا معاملات سهامی روز سه‌شنبه با حرکت قابل توجه پول حقیقی به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت پایان یابد.

افزایش چشمگیر قیمت نقره به بالاترین سطح 11 سال اخیر / نقره از طلا پیشی می‌گیرد؟!

حرکت پول حقیقی به سمت سود بدون ریسک با تعطیلی بازار سهام!13

از سوی دیگر نیز با محدودیت نوسان مثبت و منفی 2 درصدی در سهام و 4 درصدی در صندوق‌ها برای معاملات روز سه‌شنبه، شاهد نوسان اندک شاخص کل و هم‌وزن بودیم. ارزش معاملات خرد بازار سهام کاهش داشت و خروج پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی داشتیم که به نظر می‌رسد مقصد آن همین صندوق‌های درآمد ثابت بوده است.

شوک شهادت رئیسی به طلای جهانی

حرکت پول حقیقی به سمت سود بدون ریسک با تعطیلی بازار سهام!0